H&M se prăbușește, din cauza pandemiei. Pierderile trimestriale se adâncesc, iar retailerul suedez accelerează închiderea unor magazine
Hennes Mauritz (H M)
Hennes & Mauritz (H&M), al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, a anunţat vineri că pierderile trimestriale provocate de pandemia de COVID-19) sunt mai mari decât estima initial.
În acest context, retailerul suedez va intensifica închiderile de magazine, chiar dacă restricţiile se atenuează, potrivit Agerpres.
Epidemia a forţat H&M să închidă temporar majoritatea magazinelor, să facă concedieri masive şi să renunţe la plata dividendelor, pentru prima dată de la listarea companiei suedeze, în 1974.
În aprilie, H&M avertiza că va înregistra pierderi în perioada martie - mai 2020, iar vineri a precizat că pierderile vor continua şi în lunile următoare, în urma reducerii preţurilor.
Pierderile înainte de taxe s-au ridicat la 6,5 miliarde de coroane suedeze (695 milioane de dolari) în perioada martie - mai 2020, faţă de un profit de 5,9 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an. Analiştii se aşteptau la pierderi de 6,4 miliarde de coroane suedeze.
În perioada 1-24 iunie, vânzările H&M au scăzut cu 25% în monedă locală.
Aproximativ 7% din cele peste 5.000 de magazine ale H&M rămân temporar închise, faţă de 80% în perioada de vârf a pandemiei. Compania va accelera închiderile de magazine şi va deschide anul acesta mai puţine unităţi decât estima anterior.
Pierderile nete s-au situat la 4,99 miliarde de coroane suedeze (534 milioane de dolari) în perioada martie - mai 2020, faţă de un profit net de 4,5 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an.
Vânzările trimestriale ale H&M au scăzut cu 50% în monedă locală, la 28,6 miliarde de coroane suedeze. Cel mai semnificativ declin s-a înregistrat pe pieţele din Germania (42%), SUA (71%), în timp ce în China scăderea a fost de 28%. În schimb, vânzările online au crescut cu aproape o treime în perioada martie - mai 2020, fiind deschise 48 din cele 51 de pieţe online ale companiei.
Pe plan global, H&M avea la 31 mai 5.058 de magazine, pe 74 de pieţe, inclusiv francize.
Compania a anunţat recent că-şi va reduce cheltuielile operaţionale, excluzând deprecierea şi amortizarea, cu aproximativ 20 - 25% în trimestrul doi, în timp ce cheltuielile de investiţii vor scădea la cinci miliarde de coroane suedeze, de la un nivel planificat iniţial de 8,5 miliarde de coroane suedeze.
În ultimii ani, profitul H&M a scăzut, iar stocurile de haine nevândute au crescut, în condiţiile în care grupul nu a reacţionat suficient de rapid la modificarea cererii şi explozia comerţului electronic.
Grupul suedez are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.
Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.
Pe acelasi subiect: