Oamenii închiși în case de pandemie au cheltuit mai mult pentru amenajarea locuințelor și au majorat profitul IKEA
IKEA
Grupul Inter Ikea, compania care deţine franciza IKEA, şi-a accelerat creşterea în perioada august 2019 - august 2020, în condiţiile în care criza provocată de pandemie a stimulat dorinţa consumatorilor de a cheltui mai multe pentru casele lor.
Profitul înainte de taxe a crescut cu 13%, la 2,02 miliarde de euro, după ce în precedentul an fiscal creşterea profitului a fost de 5%.
În septembrie, grupul Inter Ikea anunţase un declin al vânzărilor de 4% în perioada august 2019 - august 2020, la 39,6 miliarde de euro, ca efect al pandemiei şi a închiderii temporare a magazinelor.
Directorul financiar al Inter IKEA, Martin van Dam, a afirmat pentru Reuters că vânzările în septembrie şi octombrie au fost solide, după redresarea "fantastică" din perioada iunie - august 2020, potrivit Agerpres.
Conform grupului suedez, tendinţa consumatorilor de a cheltui mai mult pentru casele lor va continua.
Primul magazin IKEA din România, din Băneasa, a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. În luna iunie 2019, IKEA a inaugurat al doilea magazin de pe Bulevardul Theodor Pallady din Capitală, o investiţie de 90 de milioane de euro care a creat 600 de noi locuri de muncă.
Pe acelasi subiect: