Noua din zece romani considera cumparaturile o activitate placuta. Majoritatea prefera sa mearga in mai multe magazine pentru a gasi pretul cel mai mic
Magazin, cumparaturi, retail
Circa 91% dintre romani considera mersul la cumparaturi placut, in timp ce in Cehia, Slovacia si Austria, doar sapte din zece persoane considera shopping-ul o activitate placuta, rearata un studiu de piata realizat de GfK, publicat joi.
Studiul mai arata ca, in Romania, aproximativ 35% din cumparatori sunt sub presiunea timpului cand isi fac cumparaturile zilnice. Acest lucru poate fi influentat si de o dezvoltare sub potential pentru comertul modern de proximitate, comparativ cu Austria de exemplu.
“Una dintre modalitatile convenabile de a face cumparaturile mai usoare este pregatirea unei liste de cumparaturi pe care majoritatea oamenilor o au cu ei in magazin. Cumparatorii bulgari o folosesc cel mai mult (aproape 7 din 10). In Romania, 5 din 10 cumparatori isi organizeaza cumparaturile cu ajutorul unei liste, dar numarul acestora scade de la un an la altul”, se arata in studiu.
Cea mai mare parte dintre cumparatorii romani si bulgari declara, de asemenea, ca in achizitiile de zi cu zi reusesc sa se incadreze in bugetul planificat. La polul opus, se afla cumparatorii din Cehia si Austria.
Desi listele de cumparaturi isi pierd din importanta, romanii se asteapta sa nu depaseasca bugetul in magazin.
In mod ideal, cumparatorii romani prefera sa cumpere totul dintr-un singur magazin, dar cautarea unui pret mai bun ii face sa viziteze mai multe magazine chiar daca majoritatea consumatorilor declara ca le place sa mearga la shopping in magazine care au totul sub un singur acoperis. In acelasi timp, comportamentul lor de cumparare si luarea deciziilor sunt influentate si de pret.
In Romania, 72% dintre cumparatori sunt dispusi sa isi faca achizitiile din mai multe magazine daca aceasta ii ajuta sa obtina un pret mai mic sau oferte mai convenabile.
„In concluzie, romanii au asteptari ridicate de la oferta de produse a magazinelor, incercand totodata sa isi optimizeze cumparaturile. Partea buna este ca romanii inca mai gasesc placere in actul de cumparare, ceea ce face mediul de business mai deschis si oportunitatile mai usor de concretizat”, se mai arata in studiu.
GfK Panelul de gospodarii are la baza informatii obtinute prin monitorizarea continua a consumului casnic din Romania, pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un esantion de 3.000 gospodarii, reprezentativ la nivel national. Persoana intervievata din cadrul gospodariei a fost cea responsabila cu majoritatea cumparaturilor pentru familie.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS