Daca vreti sa aflati unde se vinde acum cel mai ieftin croissant trebuie sa mergeti prin toate supermarketurile. Lucrurile se vor schimba in momentul in care va aparea Monitorul Preturilor, promit autoritatile. Astfel ca pretul de pe raft va fi afisat pe un site special pe care sa-l consultati inainte de a merge la cumparaturi.

Pentru inceput, supermarketurile ar trebui sa trimita in fiecare saptamana preturile alimentelor de baza. Acestea vor ajunge pe o platforma online, numita Monitorul Preturilor. Consumatorii vor compara astfel preturile si ar alege magazinele unde pot cumpara mai ieftin.

"Avem sprijinul Guvernului pentru a lansa un proiect care se numeste Monitorul Preturilor. Vrem sa facilitam accesul consumatorilor la informatii privind pretul diferitor produse", explica Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

Marile lanturi au anuntat deja ca nu sustin Monitorul Preturilor. Explicatia este ca acesta ar fi ineficient, in conditiile in care unei gospodine din cartierul Titan al Capitalei, care nu navigheaza online si are la dispozitie doar transportul in comun ii va fi greu sa ajunga intr-un magazin din Chitila pentru a prinde reducerea la malai. La fel se va intampla daca este interesata de pretul cel mai mic la cartofi anuntat in cartierul Berceni.

In plus, lanturile de magazine se plang ca nu ar avea suficienti oameni sa trimita informatiile in timp util. Consiliul Concurentei sustine ca ideea Mercurialului este inspirata din experienta Greciei sau Australiei si va fi pusa in aplicare chiar daca nu va avea concursul magazinelor.