Romanul nu prea mai are timp de cumparaturi si sa stea ore in sir si se orienteaza catre supermakerturi si magazine de proximitate. Hipermarketul devine o destinatie de weekend”, a afirmat Andreea Mihai, citata de News.ro.

In aceste conditii, marii retaileri mizeaza in acest an pe extinderea supermarketurilor. Astfel, in 2017, Carrefour se va ocupa de integrarea supermarketurilor Billa in reteua sa.

Carrefour a inceput de la 1 martie reamenajarea celor 86 de magazine Billa, cumparate de la grupul Rewe, urmand ca procesul sa fie finalizat pana la sfarsitul acestui an. Primul magazin Billa deschis sub brandul Market a fost cel din centrul comercial Liberty Center, care a fost inaugurat pe data de 1 martie si are o suprafata de peste 1.000 mp.

Un alt retailer care a anuntat ca se va extinde agresiv in 2017 este Kaufland. “Ne-am propus pentru 2017 sa continuam expansiunea pe care am inceput-o in 2005. In anii anteriori, valoarea investitiilor a fost de 100 de milioane de euro, iar anul acesta ne dorim sa depasim aceasta valoare fiind ceva mai alerti”, a declarat directorul departamentului de comunicare al Kaufland Romania, Valer Hancas.

Pentru anul acesta, retailerii au planuri mari si in ceea ce priveste implicarea lor in cresterea legumelor si fructelor romanesti.

Carrefour a fondat impreuna cu cativa parteneri agricoli o cooperativa agricola pentru a evita distribuitorii si de a scurta timpul in care produsele ajung pe rafturi. Cooperativa agricola fondata alaturi de Carrefour include 80 de familii, care cultiva anual, pe 60 de hectare, in jur de 5.000 de tone de legume.

Si Kaufland s-a implicat in agricultuta, reteaua germana de retail lansand la finalul anului trecut un program prin care sprijina financiar 18 producatori romani de legume si fructe cu peste 150.000 de euro pentru obtinerea certificarii internationale Global GAP (Good Agricultural Practices), care-i va ajuta sa exporte produse oriunde in lume. In plus, Hancas a mai spus ca retailerul Kaufland sustine Cooperativa Tara mea din 2015.

Potrivit directorului departametului de marketing al Carrefour Romania, ponderea comertului modern din Romania a ajuns in Romania la 62,4% in februarie, ceea inseamna o crestere cu 2 puncte fata de primele doua luni ale anului trecut.

In opinia retailerilor, micii comercianti din cometul traditional trebuie sa se adapteze cerintelor pietei pentru a rezista.

“Micii comercianti mai rezista. Sunt multi care inchid pentru ca asa este viata. Am inteles ca micile magazine care isi aduc produse proaspete, care isi aduc produse specifice zonei si care reintroduc vanzarea la tejghea, acestia rezista”, a declarat directorul departamentului de relatii cu clienti din cadrul Selgros, Ionut Roman.

Micii producatori sustin ca cei care vor rezista in cometul traditional sunt cei care reusesc sa aduca ceva in plus clientilor fata de retaileri.