Magazinele romanesti care au scapat de criza au intrat in vizorul rechinilor straini din comert: Profi a cumparat de la familia Aldea 6 magazine in Sibiu
Retailerul Profi, controlat de fondul de investitii Enterprise Investors, a preluat reteaua de sase magazine Al Comsib din Sibiu, facandu-si astfel intrarea in orasul din centrul tarii. Aceasta este prima data cand Profi face o achizitie a unei retele cu acoperire locala, insa nu va fi si ultima, retailerul avand in plan noi achizitii.
"Sunt si alte retele pe care vrem sa le preluam, atat in Bucuresti, cat si in provincie. Purtam deja discutii cu mai multi retaileri. Achizitia Al Comsib este doar inceputul", spune Cristian Nacu, partener in cadrul Enterprise Investors. El refuza insa sa ofere numele retelelor cu care discuta si valoarea tranzactiei tocmai incheiate.
In comunicatul de presa trimis de Profi este mentionat insa ca in octombrie 2011 Enterprise Investors a mai adus 10 milioane euro la capital pentru a finanta extinderea accelerata a Profi prin noi deschideri si/sau achizitii de magazine. Consiliul Concurentei a aprobat preluarea retelei Al Comsib.
Nu e la prima achizitie
Profi nu este totusi la prima achizitie, in ultimii ani cumparand si reteaua Albinuta si o parte dintre magazine Ethos, pe care ulterior le-a integrat in cadrul retelei.
Astfel, inca din 2007, cand Profi nu fusese inca preluat de fondul polonez de investitii, retailerul a cumparat reteaua Albinuta pentru 7,5 mil. euro de la compania lituaniana Maxima LT. Cele noua magazine Albinuta au fost redenumite Profi circa un an mai tarziu, investitiile in rebranding fiind estimate la 1-2 milioane de euro.
Acum doi ani Profi a mai a preluat trei spatii operate anterior de retailerii Ethos si Fidelio in Targoviste, Roman si Pascani. Acestea au fost primele investitii finalizate de companie dupa ce a fost cumparata de catre Enterprise Investors.
La finalul anului trecut oficialii Profi au anuntat ca vor sa faca noi achizitii pe piata locala si ca se uita atat la retele mari de comert, cat si la jucatori locali. La momentul respectiv in piata au aparut zvonuri privind o posibila achizitie a retelei de discount Penny Market, aflata in portofoliul germanilor de la Rewe. Intre timp insa informatiile nu s-au concretizat. Atunci ambele retele activau in segmentul discounterilor, insa ulterior Profi s-a repozitionat in piata pe segmentul magazinelor de proximitate.