Guvernul scoate bani de drumuri din piatra seaca. Amenzi pentru roti murdare sau comert pe marginea strazii
Guvernul a identificat o noua sursa de finantare a lucrarilor de drumuri, si anume amenzile aplicate firmelor la diverse abateri de la lege, precum practicarea comertului ambulant sau necuratarea rotilor la masini de marfa, aceste sume urmand sa nu mai fie varsate integral la buget, ci virate CNADNR, scrie Mediafax.
Procedura, pregatita de Guvern prin ordonanta de urgenta, va fi decisa prin derogare de la legea care stabileste in prezent ca sumele provenite din amenzile aplicate persoanelor juridice reprezinta venit integral la bugetul de stat, iar amenzile privind circulatia pe drumurile publice sunt varsate tot integral la bugetele locale.
Prin actul normativ mentionat, Executivul va stabili ca veniturile colectate prin amenzile aplicate firmelor pentru diverse incalcari ale legislatiei privind drumurile publice vor fi cedate Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) in proportie de 70%, spre a fi utilizate exclusiv pentru finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop.
Bugetul CNADNR va fi astfel alimentat suplimentar, pentru lucrari la drumurile nationale, cu fonduri colectate de autoritati prin amendarea firmelor cu servicii de comert ambulant pe drumurile publice, a transportatorilor care intra pe drumurile publice cu noroi pe roti sau pierd materiale de constructie in timpul transportului, precum si a firmelor care amplaseaza panouri publicitare la distante sub limita legala de intrarea/iesirea din intersectie (cazuri in care legislatia prevede o amenda similara, cuprinsa intre 3.000 lei si 6.000 lei).
Tot pentru lucrari de drumuri vor fi varsati la bugetul CNADNR, in proportie de 70%, banii adunati din amendarea constructorilor care nu respecta distanta minima legala dintre axul drumului si constructia situata de o parte sau alta a drumului (amenda cuprinsa intre 1.000 lei si 2.000 lei), care executa lucrari ce pericliteaza stabilitatea drumului, siguranta circulatiei, obtureaza vizibilitatea indicatoarelor rutiere, provoaca inzapezirea drumului, nu asigura semnalizarea drumului pe perioada executarii unei lucrari de reparatie, implica modificari ale traseului, nu asigura revizia periodica a constructiilor amplasate in zona drumului public, nu repara caile de acces la drumurile deschise circulatiei publice si nu le desfiinteaza pe cele realizate fara autorizatie (amenda intre 3.000 lei si 6.000 lei).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS