Lovitură pentru McDonald’s în Europa. Ce se întâmplă cu „Big Mac”
McDonald s
Gigantul american McDonald’s nu mai are exclusivitate în Uniunea Eurpeană asupra uneia dintre cele mai cunoscute mărci ale sale.
McDonald’s a pierdut dreptul de exclusivitate asupra mărcii “Big Mac” în UE, după ce Supermac’s, un lanț irlandez de fast-food, a câștigat un proces împotiva gigantului american.
Decizia judecătorilor, citată de Reuters, a anulat înregistrarea exclusive a mărcii comerciale de către McDonald’s, susținând că cel mai mare lanț de fast-food din lume nu a dovedit originalitatea și autenticitatea mărcii, cu cinci ani înainte de depunerea cererii în instanță, în 2017.
Astfel, decizia permite și altor companii, pe lângă McDonald's, să folosească numele "Big Mac" pentru produsele pe care le vând în țările UE.
Oficiul de proprietate intelectuală al UE (EUIPO), cu sediul în Spania, și compania McDonald's nu au fost disponibile pentru a comenta informația.
Supermac’s susține că acum se poate extinde în Regatul Unit și în Europa. Lanțul irlandez a explicat că nu a avut niciodată un produs numit "Big Mac", dar că McDonald's a folosit asemănarea celor două nume (Supermac și Big Mac) pentru a bloca extinderea companiei.
"Aceasta este o mare victorie pentru afacerile mici, în general, care oprește giganții intenaționali să intimideze companiile mai mici în legătură cu dreptul de a folosi mărcile comerciale”, a spus Pat McDonagh, fondatorul companiei irlandeze, pentru Reuters.
Ca să dovedească faptul că folosește de ani de zile marca "Big Mac" la nivel internațional, McDonald’s adus în instanță site-uri europene, postere și ambalaje, precum și declarații de avere ale reprezentanților companiei care atestă vânzările "Big Mac" în Europa.
Însă Oficiul de proprietate intelectuală al UE a considerat că toate acestea trebuie susținute și de alte tipuri de dovezi și că site-urile și materialele promoționale nu sunt suficiente.
Decizia judecătorilor este surprinzătoare, în condițiile în care gigantul american a fost de-a lungul anilor extrem de atent în ceea ce privește mărcile și proprietatea intelectuală și, în general, a câștigat acest gen de procese.
De exemplu, în 1993, a obținut un ordin judecătoresc împotriva unui dentinst din New York, căruia i-a interzis să-și mai vândă servicii sub numele de "McDental". De asemenea, în 2016, McDonald's a reușit să interzică unei companii din Singapore să înregistreze marca "MACCOFFEE".
Pe acelasi subiect: