McDonald’s vrea sa vanda in sistem de franciza 2.800 de restaurante din Asia, din cauza cresterii concurentei pe segmentul lanturilor de fast-food
McDonald s Asia
Lantul de restaurante McDonald's intentioneaza sa cedeze aproximativ 2.800 de restaurante din Asia unor firme de private equity, urmand ca acestea sa detina restaurantele in sistem de franciza, au declarat joi pentru Reuters surse din apropierea discutiilor, scrie Agerpres.
Intre firmele interesate de achizitia restaurantelor McDonal's se numara Bain Capital, MBK Partners, TPG Capital Management, precum si conglomeratului chinez China Resources,
Gigantul american a decis sa adopte un nou model de afaceri in Asia, regiune in care concurenta in randul marilor lanturi de restaurante s-a intensificat, prin gasirea unor parteneri care sa detina restaurantele in sistem de franciza.
Mai multi alti operatori globali de restaurante au facut trecerea la modelul de franciza iar McDonald's si-a fixat obiectivul pe termen lung de a deveni o companie in care sistemul de franciza sa ajunga la 95%.
Potrivit surselor, McDonald's a angajat banca americana Morgan Stanley sa se ocupe de vanzarea restaurantelor sale din China, Hong Kong si Coreea de Sud, urmand ca procesul oficial sa demareze in aproximativ o luna. Pana atunci, McDonald's si consilierul vor alcatui o lista a posibililor parteneri pe care ii vor contacta pentru a participa la procedura de licitatie.
Partenerii care vor fi selectati vor detine o participatie majoritara la restaurantele de pe fiecare piata si vor fi responsabili pentru viitoarele cheltuieli de capital. In schimb, McDonald's va primi o plata unica si redevente care in mod normal variaza intre 3 si 5% din cifra anuala de afaceri.
McDonald's nu ofera cifre detaliate privind veniturile inregistrate in fiecare tara in parte. Pe piata din China, McDonald's este al doilea lant de restaurante fast food dupa Yum! Foods care opereaza lanturile de resturante Taco Bell, KFC si Pizza Hut.
Pe langa sumele rezultate de pe urma vanzarii restaurantelor, operatiunea va permite McDonald's sa-si reduca cheltuielile de capital, care anul trecut s-au ridicat la 2,6 miliarde de dolari. De asemenea, McDonald vrea sa vanda si o participatie importanta la divizia sa din Japonia, dar desi o serie de firme precum Bain Capital, Permira si MBK au depus oferte deocamdata nu este clar daca se va ajunge la un acord. McDonald's detine o participatie de 49,99% la divizia sa japoneza McDonald's Holdings si intentioneaza sa-si reduca participatia la aproximativ 20%.
In Romania, McDonald's este lider al pietei restaurantelor, cu 67 de restaurante in 21 de orase. Pana in prezent, McDonald's a investit peste 700 de milioane de lei in Romania, are 4.000 de angajati si primeste zilnic peste 180.000 clienti.
Pe acelasi subiect: