Lanțul suedez, cunoscut pentru depozitele sale imense amplasate la marginea orașelor, testează de asemenea și un format de magazine mai mici, pe care vrea să le deschidă în orașe, informează BBC News.

Totodată, clienții IKEA vor putea face comenzi și vor putea primi comenzile la punctele de ridicare a pachetelor.

Schimbările vin ca urmare a modificării comportamentului consumatorilor.

Până în prezent, IKEA nu a anunțat numele site-urilor partenere prin intermediul cărora își va vinde produsele, dar analiștii cred că Amazon și Alibaba se vor afla pe listă.

Torbjörn Lööf, directorul Inter IKEA, a spus pentru Financial Times că “este vorba de cea mai mare evoluţie în modul în care clienţii interacţionează cu IKEA de la crearea conceptului”.

IKEA are 403 magazine la nivel mondial și, în ciuda dezvoltării online, alte 22 de unități sunt așteptate să se deschidă în anul următor, inclusiv în România. De asemenea, retaileul suedez plănuiește să intre și pe piața sud-africană, în următorii 5 ani.

Cel de-al doilea magazin IKEA din România va fi deschis anul viitor în București, în urma unei investiții de aproximativ 80 de milioane de euro. Magazinul va fi construit în Bulevardul Theodor Pallady și va avea 37.000 de metri pătrați, potrivit companiei.

IKEA a anunțat, luna trecută, că a cumpărat TaskRabbit, o aplicație care pune în legătură cumpărătorii cu cei care asamblează mobilă, dar și cu zugravi sau personal de curățenie.

IKEA Group raportează vânzări anuale de 34,1 miliarde euro

Pentru anul financiar 2017 (1 septembrie 2016 – 31 august 2017), IKEA Group raportează vânzări totale de 34,1 miliarde euro (față de 32,9 miliarde de euro vânzări totale în 2016) pentru segmentul de retail. Ajustate la impactul cursului valutar, vânzările din segmentul de retail ale IKEA Group au crescut cu 3,8% în cursul anului financiar 2017, a anunțat compania.

IKEA Group, cel mai mare retailer din sistemul de franciză IKEA, deține și operează 355 de magazine IKEA în 29 de țări. Pe parcursul anului, 149.000 de angajați au primit 817 de milioane de vizite în magazinele IKEA Group și peste 2,1 miliarde de vizite pe IKEA.com.

Pe parcursul anului trecut, IKEA Group a continuat să îmbunătățească oferta pentru clienți cu noi formate de magazine, intervale de livrare mai scurte și soluții de distribuție îmbunătățite.

Într-un mediu de retail care se transformă rapid, ne străduim să le oferim clienților o viață de zi cu zi mai bună acasă. Vrem să împărtășim cunoștințele noastre despre modul în care trăiesc oamenii și să devenim o sursă de inspirație pentru modul în care amenajarea casei poate îmbunătăți viața acasă. În acest an, ne axăm pe camera de zi, îmbunătățim această zonă în toate magazinele noastre și oferim o gamă mai largă de produse și soluții inteligente pentru acasă,” a spus Jesper Brodin, CEO al IKEA Group.

IKEA Group continuă să investească și în energia regenerabilă. Investițiile recente din Franța, Canada și Lituania au dus la atingerea unui număr total de 415 turbine eoliene. Acest lucru înseamnă că IKEA Group deține acum un număr mai mare de turbine eoliene față de cel de magazine și se apropie de obiectivul său de a deveni independent din punct de vedere energetic prin producerea unei cantități de energie regenerabilă egală cu cea consumată prin operațiunile sale, până în 2020.