Al doilea magazin IKEA, situat pe bulevardul Theodor Pallady din București, va avea aproximativ 37.000 de metri pătrați, 1.300 de locuri de parcare și stații de încărcare pentru mașini electrice, un restaurant cu 550 de locuri, bistro, magazin de delicatese suedeze și loc de joacă pentru copii.

Noul magazin va avea, de asemenea, și o seră de aproximativ 800 de metri pătrați în Market Hall și o zonă IKEA Café, concepută ca un spațiu de întâlnire pentru vizitatori.

Potrivit companiei, IKEA investește 86 de milioane de euro (valoarea totală a terenului și a construcției) în cel de-al doilea magazin din București.

“România este țara din regiune în care avem cele mai ambițioase planuri. Plănuim să creștem de la trei la 13 magazine până în 2025, în regiunea South-East Europe formată din România, Croația, Slovenia și Serbia, iar 9 dintre aceste magazine vor fi în România”, a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.

Potrivit lui Vanoverbeke, următoarele trei orașe în care IKEA va deschide magazine în România sunt: Timișoara, Brașov și Cluj, unde construcția depinde de terenurile disponibile, timpul necesar pentru obținerea autorizațiilor și infrastructură.

Deschiderea magazinului IKEA Pallady, în care vor fi înființate peste 300 de locuri de muncă, este planificată pentru sfârșitul verii 2018. Recrutările pentru viitorii angajați IKEA din România vor începe în februarie - martie 2018.

Primul magazin IKEA din România a fost deschis în zona comercială Băneasa, în 2007, ca franciză locală. În martie 2010, IKEA România a devenit parte a IKEA Group, în organizația IKEA South East Europe care include și Croația, Slovenia și Serbia.

În anul financiar 2017 (1 septembrie 2016 - 31 august 2017), magazinul IKEA din România a fost vizitat de 3,3 milioane de persoane și 7,5 milioane de vizitatori unici au vizitat site-ul www.IKEA.ro. În același interval, retailerul suedez a înregistrat o creștere cu 14% a vânzărilor, marcând un nou an cu rezultate financiare record pe piața locală.

La nivel mondial, IKEA Group deține și operează 355 de magazine în 29 de țări.