IKEA deschide primul magazin într-o țară cu peste 1,3 mld. locuitori. Fără chifteluțe suedeze din motive religioase, dar cu o mie de produse de 2,5 euro
IKEA
Retailerul suedez IKEA a deschis, joi, primul său magazin în India, mizând pe cultura locală până într-acolo încât îşi va adapta celebrele ''chifteluţe suedeze'' gusturilor clasei mijlocii indiene, scrie AFP, preluată de Agerpres.
Aceasta este cea de-a doua tentativă a companiei aflate pe primul loc la vânzarea de mobilă în lume de a se lansa în India, după ce planurile i-au fost zădărnicite în 2006 de o lege referitoare la investiţiile străine, act normativ devenit mai relaxat între timp, care îi impunea să se asocieze cu un partener local.
Pentru această a doua încercare, IKEA propune ''o ofertă de mobilă plină de inspiraţie, abordabilă şi practică'', a declarat directorul general al companiei, Jesper Brodin, în ajunul deschiderii magazinului cu o suprafaţă de 37.000 m2 în oraşul Hyderabad (sud).
Compania speră să primească 7 milioane de vizitatori anual în noul său magazinul cu 850 de angajaţi, primul din cele 25 de magazine pe care intenţionează să le deschidă până în 2025 în India, ţară care se aşteaptă să înregistreze o creştere economică de 7,3%.
Pentru a-şi atrage clienţii, multinaţionala fondată în 1943 de antreprenorul Ingvar Kamprad, care a murit în luna ianuarie, ''s-a schimbat mult pentru India'', explică pentru AFP, unul dintre manageri, Henrik Osterstrom.
Pe lângă produsele sale internaţionale, IKEA va propune obiecte adaptate modului de viaţă indian precum recipiente pentru condimente, ''tawas'' - tigăi indiene pentru prăjit - sau dispozitive pentru făcut ''idlis'', un preparat tradiţional pentru micul dejun din sudul Indiei. Pentru ca ''visul suedez'' să fie accesibil cât mai multora, circa o mie de produse vor costa mai puţin de 200 de rupii (2,5 euro).
Şi cum montatul mobilelor pe cont propriu nu face parte din cultura claselor de mijloc din India, compania a realizat un parteneriat cu un site, UrbanClap, care intermediază relația cu muncitori locali.
''Hrana face parte din experienţă. Magazinul este foarte mare, iar clienţii vor avea parte de un suflu nou de energie la jumătatea traseului'', subliniază Osterstrom. Astfel se justifică importanţa pe care compania o acordă meniului cantinei sale gigant.
Magazinul din Hyderabad va avea un restaurant de o mie de locuri, cel mai mare din lume din cadrul unui magazin IKEA, care susţine că acesta va fi ''fără îndoială, cel mai mare din India''.
Din motive religioase, faimoasele chifteluţe IKEA - la fel de cunoscute publicului ca şi etajerele ''Billy'' - vor fi preparate din carne de pui şi nu de vită sau porc sau vor fi vegetariene. Biryani se va regăsi, de asemenea, în meniu.
După Hyderabad, IKEA intenţionează să deschidă anul viitor magazine în Bombay, New Delhi şi Bangalore pentru a câştiga o parte din piaţa indiană a produselor pentru casă, estimată la 40 de miliarde de dolari.
Drumul IKEA în India va fi, însă, lung, spun specialiştii, deoarece piaţa de mobilă este deja populată de site-uri specializate precum Urban Ladder şi PepperFry, dar şi de giganţii comerţului online, Amazon şi Flipkart.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS