Dupa Bricostore, retailerul britanic Kingfisher vrea sa cumpere si Mr. Bricolage. Pret negociat: 275 milioane de euro
Sursa foto: Mediafax
Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher, care a preluat anul trecut magazinele Bricostore din Romania, a facut o oferta de 275 milioane euro pentru compania franceza Mr. Bricolage, cu trei magazine pe piata romaneasca, anticipand incheierea tranzactiei pana la finele anului financiar 2014-2015.
Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, poarta negocieri exclusive cu princnipalii actionari ai Mr. Bricolage, vizand preluarea participatiei de 41,9% detinuta de ANPF si pachetului de 26,2% al familiei Tabur, la un pret de 15 euro pe actiune, potrivit unui comunicat publicat joi de grupul britanic. Ulterior, Kingifhser va lansa o oferta catre actionarii minoritari la acelasi pret, scrie Mediafax.
Astfel, valoarea tranzactiei, inclusiv datoriile Mr. Bricolage la 31 decembrie, ar fi de 275 milioane euro, se spune in comunicat.
In urma preluarii, reteaua de francizori si afiliati ai Mr Bricolage ar fi mentinuta, iar membrii acesteia ar primi oferte in conditii imbunatatite. Finalizarea tranzactiei va trebui aprobata de autoritatile pentru concurenta si va avea loc spre sfarsitul anului financiar 2014-2015, noteaza compania britanica.
Kingfisher este deja prezent pe piata franceza prin Castorama si Brico Depot.
Kingfisher precizeaza ca a incheiat miercuri cu principalii actionari, ANPF si familia Tabur, un memorandum angajant de intelegere care prevede negocierea in exclusivitate cu grupul britanic. In urmatoarea perioada, Mr. Bricolage, Castorama si Brico Depot vor lua legatura cu francizorii si afiliatii pentru transmiterea ofertelor cu conditii comerciale imbunatatite, precum si cu consiliile care reprezinta angajatii. In functie de rezultatul acestui proces, va fi semnat acordul final de preluare.
"Aceasta tranzactie ar adauga o a treia afacere solida, complementara, celor doua branduri de succes detinute de Kingfisher in Franta. Mentinerea echipei excelente de management a Mr. Bricolage in cadrul Kingfisher, preluarea unei operatiuni internationale de franciza recunoscuta si de succes si expunerea grupului la noi teritorii reprezinta o oportunitate atractiva de crestere", a declarat in comunicat Ian Cheshire, directorul general al Kingfisher.
Mr. Bricolage detine trei magazine in Romania, la Bucuresti, Pitesti si Iasi, potrivit site-ului companiei.
Grupul britanic a anuntat in luna aprilie a anului trecut ca a preluat de la compania franceza de retail Group Bresson, detinuta de familia Bresson, cele 15 magazine Bricostore din Romania, cu vanzari de 131 milioane de euro in 2012, si ia in calcul posibilitatea cresterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine. Potrivit datelor publicate ulterior in raportarile grupului, Kingfisher a platit aproximativ 75 milioane de euro pentru magazinele Bricostore din Romania. Magazinele Bricostore vor fi transformate in formatul Brico Depot.
Kingfisher este cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuintelor si al treilea la nivel mondial, potrivit datelor proprii, si numara peste 1.080 de magazine in 9 tari din Europa si in China. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Dépôt si Screwfix.
Alti retaileri de DiY activi pe piata romaneasca sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Leroy Merlin, Mr. Bricolage, OBI sau Praktiker.
Potrivit informatiilor aparute in ultima perioada, retailerii de bricolaj Obi (Germania) si bauMax (Austria) se pregatesc sa se retraga de pe piata romaneasca. Anul trecut, reprezentantii Kingfisher sugerau ca grupul britanic ar putea fi interesat de preluarea unor magazine bauMax din Romania si Turcia.
In februarie, grupul german Praktiker a anuntat vanzarea operatiunilor din Romania, unde detinea 27 de magazine, catre firma Search Chemicals, detinuta de omul de afaceri turc Omer Susli.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS