Romania a ajuns pe locul intai in lume la cresterea productiei de masini in 2013

Anul trecut productia locala de autovehicule a crescut cu aproape 22% comparativ cu anul precedent, la circa 411.000 de masini, depasind tari precum Austria (20%) sau China (15%), potrivit datelor Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile (OICA), noteaza Ziarul Financiar in editia online.

„Strategia de produs a Dacia a facut din Romania o arma letala in ceea ce priveste cresterea. Pe termen lung trebuie sa fim realisti. Acum atentia cade asupra Ford si productiei de la Craiova. La Dacia nu mai avem unde sa crestem deoarece suntem la capacitate maxima. La Ford, daca productia va urca mai aproape de capacitatea uzinei, mai putem castiga un loc. Pe de alta parte, nimeni in industria auto nu sta pe loc si putem vedea noi schimbari in ceea ce priveste productia in Italia“, a spus Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).

Potrivit datelor OICA, ultima oara cand Romania a intrat in top trei cresteri a fost in 2005, primul an intreg in care la Mioveni s-a produs modelul Logan. In acel an productia locala crestea cu 59% comparativ cu anul anterior, a doua cea mai mare crestere dupa cea de 105% a Finlandei.

„Putem vorbi si de un efect de baza - o crestere care este mare pentru ca porneste de la o baza mai mica, dar ceea ce este important de retinut este impactul pozitiv al unor produse intr-o piata globala foarte competitiva cum este cea auto“, a spus Bogdan Belciu, partener, servicii de consultanta pentru management al PwC Romania.

Actiunile scad, investitorii cauta alternative in aur si fonduri

Situatia globala dificila, accentuata de conflictul din Ucraina, limiteaza castigurile potentiale de pe urma pietei de capital, dar permite randamente mai bune din investitii alternative, potrivit Capital.ro.

Modalitatile de economisire au ramas in prim-planul preocuparilor investitorilor si in acest an. In ciuda dorintei autoritatilor de a reporni consumul, dorinte care nu se traduc prin masuri reale de sustinere a acestuia, oamenii au in continuare un nivel redus de incredere in economie, drept pentru care prefera sa puna bani deoparte, nu sa cheltuie.

Depozitele bancare raman principalul instrument de pastrare a surplusului de bani, insa nu pentru randamentele pe care le-ar oferi vreo banca comerciala, ci pentru ca este lejer si pare sigur. Dobanzile depozitelor sunt, pentru aproape toate bancile, real negative sau chiar nominal negative. Cum dobanda de politica monetara a Bancii Nationale a coborat pana la 3,5%, la fel au procedat si bancile comerciale cu depozitele, putine avand acum randamente mai mari. Din care oricum trebuie oprite impozitul de 16% si comisioanele bancii. Daca mai punem si devalorizarea provocata de inflatie, este clar ca banii de la banca se imputineaza.

Business romanesc in Ucraina. Povestea sucevenilor cu magazine de pantofi de lux in Kiev

O familie de romani din Suceava a reusit in aproximativ doi ani sa faca aproximativ un milion de euro in Ucraina, cu un lant de magazine de pantofi de lux. Au avut ceva pierderi din cauza evenimentelor din Kiev, dar vor sa se extinda in ciuda crizei politice de acolo, scrie Economica.net.

Ana si Ilie Cornea, o familie de oameni de afaceri din Suceava traiesc evenimentele din Ucraina dintr-un alt punct de vedere. Au deschis acolo un lant de trei magazine de pantofi de lux, business ce a atins aproximativ 800.000 de euro in doar doi ani. Romanii vor sa se extinda, in ciuda situatiei politice dificile din tara vecina. "Magazinele Denis  de la Kiev au avut un inceput bun. Debutul acestui an a fost marcat de o perioada mai dificila din cauza situatiei politice. Timp de o saptamana activitatea a fost intrerupta din cauza faptului ca mall-ul in care operam a fost inchis. Dupa analiza financiara a primului trimestru vom putea sa ne pronuntam mai exact cat de afectati am fost de evenimente, din punct de vedere financiar. Insa, chiar si asa vom continua extinderea in Ucraina", a povestit pentru Economica.net Ana Cornea, manager si coproprietar Denis.

In Romania, cei doi soti detin de aproximativ 25 de ani o fabrica de pantofi in Suceava pe care ii comercializeaza in propriu lant de magazine Denis Shoes. Compania din Romania  a raportat anul trecut afaceri de 9 milioane de euro si opereaza in momentul de fata un lant de 35 de magazine, dintre care 3 peste granita. "Am fost increzatori intr-un concept bazat pe respectul acordat confortului si stilului, tocmai de aceea am planuit o extindere la nivel international pe piete cunoscute pentru aprecierea calitatii desavarsite", a povestit Ana Cornea rememorand momentul 2012, atunci cand a decis ca este oportun sa se aventureze dincolo de granite.

Romanul cu masina, marea victima a „accizei Ponta”. Guvernul va da inapoi un sfert din cat va incasa din acciza de 7 eurocenti pe litru

Acciza de 7 eurocenti pe litrul de carburanti va fi platita integral doar de persoanele fizice posesoare de masini si de micile firme, dupa ce transportatorii rutieri si fermierii isi vor putea recupera o mare parte din costurile suplimentare, informeaza Adevarul.ro.

Guvernul estimeaza ca va colecta in acest an aproximativ 2 miliarde de lei din aplicarea accizei suplimentare de 7 eurocenti pe fiecare litru de carburant, masura care intra de astazi in vigoare, dar va fi fortat sa restituie aproape un sfert din valoarea acesteia transportatorilor si agricultorilor, potrivit unei analize „Adevarul“. Un proiect de ordonanta de urgenta eleborat de Ministerul Finantelor arata ca statul va returna transportatorilor o valoare de 4 eurocenti din cei 7 eurocenti colectati suplimentar, masura care va diminua veniturile scontate cu circa 353 de milioane de lei pentru acest an. De aceasta facilitate nu vor beneficia, insa, toti transportatorii, ci doar cei care opereaza vehicule de peste 7,5 tone sau microbuzele care au minimum noua locuri.

Dragos Anastasiu, Eurolines: “Aplicarea accizei de 7 centi va avea un efect distrugator pentru transportatorii din Romania”

"Aplicarea accizei de 7 centi va avea un efect distrugator pentru transportatorii din Romania la modul general. Faptul ca se pregateste un act legislativ care sa limiteze efectul devastator prin returnarea a 4 centi este de salutat dar insuficient. Cei 3 centi plus diferenta pentru costurile legate de returnare ar trebui sa se regaseasca de IMEDIAT in preturile catre calatori, respectiv marfa pentru transportatori. Acest lucru nu va fi integral posibil pentru ca, de exemplu, la transportul international de persoane avem concurenta in zboruri. Ori kerosenul nu are nici macar TVA, ce sa mai vorbim de acciza. Prin urmare avem aici o problema concurentiala", a explicat pentru HotNews.ro Dragos Anastasiu, presedintele Eurolines Romania si unul dintre cei mai importanti transportatori rutieri de persoane.

"Daca nu se va reusi trecerea catre clientul final a intregii accize transportatorii romani, si asa chinuiti de ani de zile printr-o infrastructura inacceptabila ( viteza de deplasare redusa, reparatii imense, accidente etc. ) o vor suporta din asa-zis-ul profit. Care, in mare parte, nu exista. Alternativele vor fi falimentul sau evaziunea fiscala. Singura varianta de a limita sau elimina acest efect ar fi fost returnarea catre transportatorii licentiati a INTREGII ACCIZE intr-un mod simplu, nebirocratic si intr-un termen foarte scurt", mai spune Anastasiu.

"Fabrica de bani" a lui Cristi Borcea a intrat in insolventa

Tribunalul Alba a admis cererea de intrare in insolventa a SC Crimbo Gas SRL, companie detinuta de mama omului de afaceri Cristi Borcea si de Crimbo Gas 2000 SRL, societate la care acesta este unic asociat, relateaza Business Magazin.

Sectia de contencios administrativ, fiscal si de insolventa a Tribunalului Alba a admis cererea de demarare a procedurii de insolventa pentru societati cu raspundere limitata. Insolventa firmei a fost solicitata anterior la Tribunalul Alba si de catre Directia Finantelor Publice din Brasov, insa instanta a dispus contopirea celor doua dosare si a admis intrarea voluntara in procedura de reorganizare. Cererile de admitere a creantelor pot fi depuse pana la data de 11 aprilie 2014.

Dezghetare pe piata trainingurilor. Companiile platesc mii de euro pentru pregatirea managerilor

O echipa bine pregatita poate ajuta compania sa isi atinga obiectivele anuale de crestere, chiar si in perioade in care vanzarile nu mai sunt la fel ca in ani de boom economic. Tot mai multe organizatii inteleg importanta asigurarii unor programe de dezvoltare angajatilor si investesc sume importante, care ajung la cateva mii de euro in cazul ocupantilor pozitiilor de top management, arata Wall-Street.ro.

"2014 va fi un an in care, mai mult decat pana acum, va prima calitatea programelor de training si nu pretul acestora. Companiile se axeaza in continuare pe pregatirea managerilor de top, prin implicarea acestora in programe integrate, ca sa ii transforme in consultanti in propriile companii", a declarat Petre Nicolae, managing partner in cadrul companiei de training si consultanta CBC Romania. Potrivit acestuia, numarul de angajati care vor beneficia de programe de training este in crestere.

Si Marius Decuseara Brandenburg, country manager Trend Consult Romania, companie cu activitate de training si consultanta, este de parere ca organizatiile sunt dispuse sa investeasca tot mai mult in manageri si talente, in special in angajatii cu mult potential.

Programul RABLA 2014: Aproape 90 de dealeri auto au fost validati

Aproape 90 de dealeri auto au fost validati in cadrul programului Rabla 2014, iar 20 au fost respinsi, acestia din urma putand depune contestatie pana pe 5 aprilie, informeaza Administratia Fondului de Mediu (AFM), citata de Mediafax.ro.
Dosarele admise in programul Rabla 2014 au fost depuse pentru un numar total de 230 de puncte de lucru/agenti autorizati care vor putea comercializa autovehicule in cadrul programului din acest an. Lista acestora poate fi consultata pe site-ul AFM, la sectiunea "Rabla pentru autovehicule".

Dealerii autorizati vor avea la dispozitie 17.000 de tichete, cate au fost alocat anul acesta persoanelor fizice in cadrul programului Rabla. Tichetele vor fi alocate electronic, in sistemul informatic gestionat de AFM.

Noile curse TAROM, intr-un an cu recorduri pentru aeroportul Henri Coanda. Peste 8 milioane de romani vor zbura in vacanta

Peste un milion de pasageri au plecat in primele doua luni ale anului de pe aeroportul Henri Coanda, o cifra record pentru sezonul rece. Estimarile arata ca, in 2014, peste 8 milioane de romani vor zbura cu avionul in vacanta, de pe acelasi aeroport, informeaza Stirileprotv.ro.

Duminica a fost introdusa cursa directa Bucuresti Moscova si incepand de marti vom putea zbura din Iasi la Tel Aviv. La inceputul lunii iulie vor fi introduse si cursele Bucuresti Stockholm si Iasi Milano. Tot atunci se vor relua si cursele directe Bacau - Bruxelles si Paris.

Din acest an, TAROM va relua si cursa spre Beijing, pentru ca tot mai multi turisti si oameni de afaceri vor sa ajunga in capitala Chinei. Pentru Moscova si Beijing, romanii au nevoie de viza. Viza pentru Rusia este valabila 6 luni intr-un an, in timp ce pentru China, 3 luni.

Prea multi sau prea inconstienti? De ce fug retailerii de bricolaj din Romania

Retailerii de bricolaj par ca vor face in curand "coada" la iesirea din tara. Praktiker, Obi si Baumax si-au anuntat unul dupa altul, oficial sau nu, retragerile de pe piata romaneasca. Ce se intampla de fapt? E un mediu prea competitiv aici, a scazut consumul la un nivel de la care nu-ti mai permiti sa tii in viata magazine sau aceste companii nu s-au adaptat la criza asa cum ar fi trebuit?

Anul acesta a inceput furtunos pe piata de bricolaj din Romania. Randurile se subtiaza rapid, putem sa numaram in minus 3 retaileri dintr-un foc. Prima reactie este “Oricum erau prea multi”. Insa realitatea e mult mai nuantata, potrivit Dailybusiness.ro.

Grupul german Praktiker a anuntat pe 11 februarie ca este in cautare de cumparatori pentru operatiunile de pe piata locala, unde detine 27 de magazine si unde a avut, in 2012, vanzari de 142 milioane de euro. Praktiker s-a confruntat in ultimii ani cu dificultati, astfel ca la finele anului 2011 a anuntat ca va inchide magazine in Germania, ca renunta la piata din Albania si ca are in vedere evaluarea operatiunilor internationale. Anul trecut, Praktiker AG, compania-mama a grupului german, a intrat in insolventa.

Averea combinata a miliardarilor lumii s-a dublat fata de 2009 si a ajuns la 3,88 trilioane  de lire sterline. Londra, resedinta preferata

Averea totala a miliardarilor s-a dublat fata de 2009, iar portofoliul imobiliar al fiecaruia include o casa de 22 de milioane de lire sterline in Londra, orasul preferat in ceea ce priveste resedinta, scrie The Guardian, preluat de Incont.ro.

Portretul unui miliardar obisnuit arata ca acesta este casatorit, valoreaza 1,79 miliarde lire sterline si niciodata nu va cheltui mai putin de 10 milioane lire pe o proprietate, potrivit unui studiu publicat duminica.  Sunt peste 2.170 miliardari la nivel global, cu o avere combinata neta de  3,88 trilioane de lire sterline, de la 1.85 trilioane in 2009, potrivit studiului agentiei Beauchamp Estates and Dataloft.  

Sefa Fed: „Economia SUA inca are nevoie de masuri exceptionale de sprijin”

Lipsa de vitalitate a pietei americane a muncii dovedeste ca economia Statelor Unite mai are nevoie pentru un timp de masurile exceptionale de sustinere, a declarat luni presedintele Rezervei Federale (Fed), Janet Yellen, transmite Bloomberg.

Numarul mare al lucratorilor aflati in somaj partial, stagnarea salariilor, participarea redusa a fortei de munca pe piata si perioadele lungi de somaj arata ca oficialii Fed trebuie sa continue politica de relaxare monetara, a afirmat Yallen intr-un discurs sustinut la Chicago. "Masurile exceptionale sunt inca necesare si vor fi mentinute pentru o perioada. Consider ca acest punct de vedere este sustinut in mare masura de colegii mei. Cicatricile Marii Recesiuni se mentin si va dura pana ne atingem obiectivele", a spus Yellen.