Decizie majoră la Kaufland. Este primul lanț de retail care face acest lucru în România
Retailerul german Kaufland a inaugurat primul magazin din România care este reorganizat după o strategie anti-plastic. Astfel, au fost eliminate peste 90% din materialele consumabile de plastic de unică folosință și înlocuite cu materiale 100% biodegradabile sau compostabile.
Începând de joi, magazinul Kaufland din București, str. Barbu Văcărescu, este primul magazin din România al unui retailer, în care se materializează o strategie anti-plastic, anunță retailerul.
Astfel, au fost eliminate peste 90% din materialele consumabile de plastic de unică folosință și înlocuite cu materiale 100% biodegradabile sau compostabile.
Materialele biodegradabile au în compoziție trestie de zahăr sau amidon de porumb și se descompun sub acțiunea microorganismelor. Cele compostabile sunt automat biodegradabile, iar resursele din care au fost făcute pot fi descompuse prin compostare.
Schimbările sunt implementate în cadrul raioanelor de brutărie, legume-fructe, la vitrinele cu servire asistată etc, unde articolele consumabile (ambalaje, folii etc) sunt 100% biodegradabile. De asemenea, și sacii de gunoi din parcare au fost înlocuiți cu alternative sustenabile.
Totodată, Grill-ul Kaufland este 100% fără plastic, astfel că toate ambalajele (pungi, tacâmuri, caserole, tăvițe, sosiere și altele), precum și consumabilele sunt confecționate din materiale biodegradabile.
Astfel, costul asumat de Kaufland România pentru ca articolele consumabile folosite în magazin să fie sustenabile (biodegradabile și compostabile), este de patru ori mai mare. Investiția companiei ajunge astfel la aproximativ 300.000 euro pe an.
Inițiativa are trei obiective: evitarea consumului de plastic, îmbunătățirea reciclabilității materialelor și încurajarea adoptării ambalajelor sustenabile.
Magazinul Kaufland Barbu Văcărescu din România este primul din întreaga rețea internațională a grupului în care compania implementează schimbări majore. Acesta este doar un prim pas la nivelul companiei, alte măsuri urmând să fie implementate treptat.
Inițiativa face parte dintr-o strategie mai amplă de reducere a utilizării materialelor de plastic, anunțată recent de Kaufland. Compania deja a anunțat delistarea din toate magazinele a articolelor marcă proprie din plastic precum bețișoarele pentru urechi, paie și vesela de unică folosință din plastic - ce urmează să fie înlocuite în toate țările cu alternative ecologice, până la sfârșitul lui 2019.
Pe viitor, Kaufland va reduce consumul de plastic în toate țările cu cel puțin 20% până în anul 2025 și va asigura reciclabilitatea în proporție de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii.
De asemenea, până la finalul anului 2019, în magazinele Kaufland din România vor fi instalate și alte automate speciale de reciclare.
Mai mult, Kaufland nu folosește microplastice în formulele mărcilor proprii - cum ar fi, de exemplu, produsele cosmetice, de igienă personală sau de îngrijire și curățare a locuinței. Decizia de a evita microparticulele de plastic a fost asumată la nivel internațional încă din 2013, în linie cu eforturile de a contribui la protejarea mediului încojnurător. Compania a colaborat cu partenerii săi pentru a găsi alternative ecologice, ca urmare a excluderii microparticulelor de plastic (PE, PP, PA, PET, PES, PI, PUR), astfel că un exemplu este utilizarea în peeling-ul de față a uleiului de ricin întărit.
Kaufland este unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 țări și o rețea de 119 magazine în România.
Pe acelasi subiect: