Printre acestea se numără o nouă colecție care utilizează deșeuri din plastic recuperate din Marea Mediterană, un prototip pe bază de plante pentru a înlocui carnea din chifteluțele suedeze și o colaborare cu designerul Tom Dixon pentru a crește plante în mediul urban.

“Oamenii își doresc un stil de viață mai sustenabil, iar ambiția noastră este să îl facem mai atractiv și accesibil pentru cât mai mulți oameni. De aceea, alături de partenerii noștri, explorăm multe soluții noi și interesante”, a spus Torbjörn Lööf, CEO Inter IKEA Group.

Printre inițiativele prezentate de IKEA se numără:

• MUSSELBLOMMA – o colecție realizată parțial din plastic recuperat, care provine din Marea Mediterană. Lansarea pe piețele selectate va avea loc în 2019.
• Poliester reciclat – ca parte din transformarea într-o afacere circulară, IKEA are ca scop înlocuirea tuturor produselor textile din poliester virgin cu poliester reciclat până în 2020.
• O nouă colaborare cu Liga Mondială de Surf (WSL), un parteneriat în care IKEA și WSL vor colabora pentru un proiect de conștientizare cu privire la provocarea climatică și vor inspira acțiuni de reducere a poluării plastice în oceane.
• Clima și aerul curat - IKEA se alătură Coaliției pentru Climă și Aer Curat (CCAC) pentru a da mai departe ceea ce a învățat din inițiativa Better Air Now și a dezvolta soluții pentru arderea reziduurilor de culturi și reducerea poluării aerului.

De asemenea, retailerul suedez are deja în desfășurare alte proiecte, între care:

• SAMMANLÄNKAD – o colecție în colaborare cu Little Sun și fondatorul său, artistul Olafur Eliasson. Ambiția din spatele colecției este de a oferi instrumente pentru viața de zi cu zi, acolo unde energia regenerabilă contribuie la o viață mai bună și independentă.
• Chifteluțe alternative - un prototip al noilor chifteluțe alternative, fabricate din proteine pe bază de plante și cu aspect, gust și textură de carne.
• Dezvoltarea urbană – noutăți despre colaborarea Tom Dixon prin care IKEA explorează soluții accesibile pentru a crește plante și legume acasă.
• FÖRÄNDRING – o colecție realizată din paie de orez, un reziduu care în mod tradițional este ars, acest lucru contribuind la poluarea locală a aerului. Lansarea va avea loc pe anumite piețe în toamna anului 2019.

INGKA Group este lider mondial în retailul de mobilier și decorațiuni. Magazinele IKEA oferă aproximativ 10.000 de produse de mobilier și soluții accesibile pentru acasă. INGKA Group deține și operează 423 de magazine în 52 de țări (31 August 2018).

În România, IKEA are un magazin în Băneasa, acesta fiind al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din INGKA Group. În prezent, IKEA se pregătește să deschidă al doilea magazin din București, în Bulevardul Theodor Pallady, care va fi cel mai mare din Europa de Sud-Est.

În anul financiar 2018 (1 septembrie 2017 – 31 august 2018), magazinul IKEA din România a fost vizitat de peste 3,2 milioane de oameni și 18 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul www.IKEA.ro.