Sunt solutiile designerilor romani in sezonul crizei 2009-2010. Cu totii spun ca au marit productia pe liniile ieftine, in timp ce manechinele se plang ca urca pe podium pentru ei cu bani mai putini.

"Cei care spun ca nu i-a afectat criza ori au gasit o formula miraculoasa de iesit din criza, ori nu au intrat, ceee ce e imposibil. Fata de anul trecut in perioada aceasta acum afacerea este la jumatate. Inca mai gasim resurse, exista o linie de tricouri", spune Razvan Ciobanu.

Iar multe dintre creatii sunt pregatite pentru rafturile din strainatate. Designerii mai inchid din magazinele de la noi si isi inaugureaza altele, peste mari si tari.

"Am marit productia pe segmentul inferior, deci pe liniile noastre cele mai ieftine. Am inchis un magazin la Chisinau, am in persepectiva sa mai inchid unul in Romania si imi deschid unul in Elvetia", e solutia Irinei Schrotter.

Si festivalul de moda de la Iasi, care incepe miercuri seara, pare sa se desfasoare tot sub semnul... moderatiei.

Manechinele castiga si ele acum cu pana la 100 de lei mai putin la o prezentare, adica in jur de 300 de lei pentru o prezentare.
Romanian Fashion Week a costat anul acesta 150.000 de euro, iar sponsorii nu s-au mai inghesuit.