Comerţul electronic a ţinut economia deschisă şi în mişcare pe toată perioada pandemiei şi ar putea marca o creştere de 30% până la sfârşitul anului
Shopping online
Comerţul electronic a ţinut economia deschisă şi în mişcare pe toată perioada pandemiei, spune Florinel Chiş, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), estimările fiind de creştere cu cel puţin 30% până la finalul anului.
”Comerţul electronic a ţinut economia deschisă şi în mişcare pe toată perioada pandemiei. Tot mai multe companii, dar şi antreprenori, care se bazau exclusiv pe o prezenţă fizică, au realizat avantajele sectorului online, astfel că au migrat spre acest canal”, spune Florinel Chiş, director executiv al ARMO, potrivit unui comunicat al organizației.
Europa de Est marchează, de altfel, cea mai importantă evoluţie de pe continent, de aproximativ 27%, în timp ce România depăşeşte această medie, estimările fiind de creştere cu cel puţin 30% până la finalul anului.
Totuşi, pentru ca acest avans să poată fi susţinut, este nevoie de competenţe digitale, în condiţiile în care doar 2 din 10 români care utilizează Internetul în mod regulat au făcut cumpărături online în ultimul an.
”În cel mai dificil an pentru comerţul modern, România va reuşi să îşi menţină prima poziţie în topul ţărilor cu cele mai importante creşteri ale comerţului electronic din toată Uniunea Europeană. Concluzia a fost exprimată de către Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, în cadrul conferinţei organizată de către Asociaţia Română a Magazinelor Online, cu ocazia primei ediţii a Zilei naţionale a comerţului electronic”, arată asociaţia.
La rândul său, Liviu Rogojinaru, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, a afirmat că sectorul privind comerţul electronic este viitorul, ”sau this is the future”.
Pandemia nu a dezvoltat doar sectorul de comerţ electronic, ci şi digitalizarea accelerată, în special a instituţiilor publice. Numărul semnăturilor digitale a crescut de la 500.000 la 720.000 doar în prima parte a anului, în timp ce, potrivit lui Cosmin Vladimirescu, country manager Mastercard România şi Croaţia, plăţile electronice au înregistrat o creştere fără precedent în ţara noastră: de la 353 de milioane de plăţi în trimestrul 2 al 2019 la 395 de milioane de plăţi în aceeaşi perioadă a acestui an. În ceea ce priveşte opţiunea de mobile wallet, creşterea este de 145% (septembrie 2019/septembrie 2020).
Gradul de adopţie al plăţilor cu cardul a atins, de asemenea, un prag unic până în acest moment, de aproape 60% la nivelul marilor oraşe, în timp ce în pre-pandemie acesta se situa la maximum 30%. 38% dintre români fac plăţi cu cardul la POS săptămânal, iar 16% îl utilizează zilnic.
În ceea ce priveşte dezvoltarea reţelei de POS-uri în mediul rural, astfel încât să asistăm la creşterea numărului de persoane care folosesc cardul şi în acest mediu, Sebastian Burduja, secretar de stat în Ministerul Finanţelor Publice, şi Gabriela Horga, secretar de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, spun că acest obiectiv este în vizorul lor iar Guvernul intenţionează să promoveze măsuri inclusiv la nivel legislativ.
Pe acelasi subiect: