Cel mai mare lant de retail din lume, investigat pentru ca ar fi mituit autoritatile ca sa intre pe piata din Mexic
Grupul american Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume, este investigat in SUA, ca urmare a unui articol din New York Times (NYT), care prezenta modul in care Wal-Mart a ascuns rezultatele unei anchete interne privind darea de mita la subsidiara din Mexic, au declarat surse apropiate anchetei.
Departamentul de Justitie analizeaza posibile acuzatii rezultate din incalcarea legii privind practicile de coruptie in strainatate ale companiilor listate in SUA, a afirmat una din sursele citate pentru Bloomberg, potrivit Mediafax.
Wal-Mart desfasoara propria ancheta interna referitoare la relatarile New York Times, privind darea de mita de catre reprezentanti ai grupului unor oficiali din Mexic pentru a deschide mai rapid magazine la inceputul anilor 2000.
Investigatia autoritatilor si cea interna a Wal-Mart pot duce la plecari de directori si penalitati, daca se dovedeste ca directorii grupului nu au luat masuri adecvate, au afirmat specialisti in guvernanta corporatista. Anchetele ar putea incetini, de asemenea, extinderea Wal-Mart in Mexic si pe alte piete.
Acuzatiile de dare de mita au aparut la sfarsitul saptamanii trecute in New York Times. Intr-un document depus la comisia pentru bursa si valori mobiliare din SUA in decembrie, Wal-Mart a afirmat ca analizeaza daca a incalcat legea privind practicile de coruptie in strainatate, fara a oferi date despre regiune sau perioada.
Potrivit New York Times, un avocat de la Wal-Mart a primit in 2005 un email de la Sergio Cicero Zapata, un fost director la cea mai mare divizie internationala a grupului, cea din Mexic, in care era descris modul in care subsidiara a platit mita pentru a obtine permise necesare construirii de magazine in tara. Fostul director a furnizat nume, date si sumele platite ca mita, explicand ca are atat de multe date intrucat a fost mai multi ani avocatul responsabil cu obtinerea permiselor de constructie pentru divizia din Mexic.
Divizia Wal-Mart din Mexic, cunoscuta local sub numele de Walmax, s-a extins rapid de la deschiderea primului magazin al grupului in Mexico City in 1991. Acesta a fost primul magazin al Wal-Mart din afara SUA. In 2011, divizia din Mexic a avut vanzari de circa 29 miliarde de dolari, in timp ce grupul a raportat pentru anul financiar incheiat in ianuarie vanzari de 443,85 miliarde de dolari.
Pe acelasi subiect: