Şi asta pentru că la noi se fac mai mult lichidări de stoc, adică se vând hainele cu numere foarte mici sau foarte mari rămase pe rafturi.

Teoretic, magazinele ar trebui să îşi înregistreze promoţiile la primării înainte de perioada oficială de soldări, iar preţul redus să fie cel mai mic din ultimele 30 de zile, să includă toate taxele şi să nu fie schimbat în timpul campaniei promoţionale.

Reprezentanţii unui magazin au anunţat că în perioada de soldări totul este la jumătate de preţ, însă inspectorii de la protecţia consumatorului au descoperit şi produse fără discount.

Inspector: “Avem genţi care nu sunt reduse şi lasă impresia că ar fi în această campanie de reduceri. Îi spunem un lucru şi în spaţiul de vânzare găseşte altceva, se aşteaptă ca la intrare să găsească reduceri , în magazin găseşte informaţii contradictorii: găseşte reduceri, produse care nu sunt în reduceri. ”

Alt magazin, alte probleme. Aici nu doar că nu era afişată perioada de reduceri, dar nici procentul de 50% nu era sigur.

Inspector: ″La 50% mă aştept ca tot să fie la jumătate, sunt produse care sunt reduse mai puţin de 50%. Este practică înşelătoare, îl înşelam.”

Aşadar lupta pe clienţi se dă cu ajutorul vitrinelor împodobite cu procente uriaşe.

30, 40, 70 sau chiar 90% sunt procentele pe care în această perioadă magazinele le afişează în vitrină pentru a scăpa de marfă nevândută. Însă de cele mai multe ori aceste procente nu se regăsesc la case, de aceea e important să ţinem cont de câteva aspecte: pe etichetă trebuie să apară atât preţul vechi cât şi cel nou, dar şi perioada promoţională, procentul de reducere şi tot pe etichetă trebuie să fie toate informaţiile traduse în limba română.

Cumpărător: “Am găsit reduceri la astea care nu se mai vând, care ies din sezon, la astea da, dar nu-s de calitate″
Cumpărător: ”Este o mare păcăleală, că înainte pun alte preţuri şi apoi vin cu reducerea, eu n-am văzut o reducere″

Paul Anghel, director ANPC: ”In general procentele trecute ca şi cele de reducere nu sunt reale, că din calculele comisarilor noştri rezultă diferenţe în defavoarea consumatorului. Consderam că sunt practici comerciale incorente, publicitate înşelătoare care sunt sancţionate cu amenzi între 5.000 şi 200. 000 de lei″

Marile magazine au afişate articole reduse şi pe site-urile proprii, iar soldările în această perioadă ajung şi până la 90%.

Matei Psatta, specialist marketing: “Unele companii pun pe online produse mai ieftine ca să impulsioneze vânzarea online, plată cu cardul, altele pun produse care nu sunt pe stoc în magazinul fizic, de exemplu produse de iarnă pe care poate le găsim online, dar nu în stoc la magazin. Reducerile sunt în general la fel, dar poate mai mari pe online″

În timp ce romanii încă sunt tentaţi cu promoţii doar în vitrine, Europa de Vest anunţurile false de reduceri nu mai funcţionează, iar magazinele au reduceri fixe şi doar în anumite zile.