"Este o manifestare importanta, am ajuns cam la 9.000 de metri patrati ocupati de cei peste 80 de membri ANAT care participa la targ. Targul este perceput ca momentul de lansare a noului sezon estival desi ofertele de inscrieri timpurii au inceput sa se vanda de la targul de turism din toamna. Este interesant cum au evoluat vanzarile in ultimii 10 ani. Atunci adevaratele vanzari de sezon incepeau din luna martie, aprilie, iar in prezent, cel mai mult se vinde in perioada ianuarie-martie", a spus Alin Burcea.

La Targul de Turism al Romaniei de la Romexpo vor participa, intre 16 si 19 februarie, 250 de agentii de turism si tour-operatori din 14 tari.

'Sunt foarte multe oferte, chiar cu reduceri de 40-50% dar numai pe perioada targului, achitate integral. Turcia ramane o destinatie importanta. Vad ca fata de anul trecut nu mai este o temere asa mare pentru a merge in vacanta in Antalya. Ofertele, comparativ cu anul trecut, sunt in usoara crestere, de 1-2% datorita revenirii turistilor rusi. Din punct de vedere al pretului, destinatia externa principala este Spania in 2017. Pana acum, pentru Spania nu am mai avut o asa oferta bogata. Se pleaca in Spania de peste tot. Din Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara, Craiova', a spus Alin Burcea.

Conform presedintelui ANAT, Grecia creste 'natural', existand deja probleme de rezervari. Bulgaria continua cresterea, in special datorita turistilor germani care speriati de evenimentele din regiune vor o destinatie sigura.

'Toate agentiile de turism din Romania vand foarte bine Bulgaria. Am inceput sa avem, in Albena, probleme de stop sales. Cred ca din aprilie, vor fi probleme cu rezervarile la hotelurile de pe litoralul bulgaresc', a mai spus Burcea.

In ceea ce priveste litoralul romanesc, acesta apreciaza ca este intr-un maxim de forma, 'se vinde foarte bine', ca de altfel toate destinatiile autohtone precum statiunile balneo si Delta Dunarii.

Targul de Turism al Romaniei este organizat si gazduit de Romexpo, in parteneriat cu Camerele de Comert si Industrie din Romania, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania (OPTBR), Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) si Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural (ANTREC).