Potrivit oficialilor companiei din Statele Unite, va rezulta un nou brand in domeniul alimentar. Acesta din urma va comercializa produse sub emblema Kraft, si anume macaroane Kraft, carne Oscar Mayer si branza topita Philadelphia sunt doar cateva exemple.

Cel mai profitabil business pe care gigantul Kraft Foods vrea sa-l creeze ar aduce venituri de peste 30 de miliarde de dolari pe an si ar castiga o cota de 42% din piatele emergente. Noua divizie va include, totodata, si prajiturile Oreo, Cadbury, cicolata Milka sau guma de mestecat Trident.

“Business-ul cu snack-uri cunoaste o multime de oportunitati la nivel global si se poate dezvolta foarte rapid, avand in vedere cererea consumatorilor referitoare la snack-uri”, sustine Irene Rosenfeld, seful executiv al Kraft Foods, citata de FT. Ea adauga apoi ca odata cu separarea diviziei de produse alimentare, clientii ar putea deosebi mai usor fiecare produs in parte: “Business-ul alimentar din America de Nord cuprinde un set remarcabil de branduri iconice care pot genera un important flux de numerar”.

Miscarea pe care Kraft o anticipeaza face parte dintr-o impresionanta lista de companii care au deci sa-si divizeze intreprinderile pe diverse piete, în încercarea de a-si îmbunatati evaluarile si a atrage mai multi investitori. De exemplu, companiile din sectorul petrolier, in special ConocoPhillips a hotarat in iulie sa-si imparta activitatile rafinariilor in sectoare de explorare si operatiuni de productie.

De asemenea, in ultimul an, intreprinderi precum Sara Lee, Fortune Brands sau ITT si-au anuntat intentiile de separare.
Cu toate astea, decizia grupului american s-ar putea dovedi controversata deoarece vine abia dupa un an si jumatate dupa ce Kraft Foods si-a prezentat intentia de a preluat Cadbury.

Sefii de la Kraft au declarat azi ca „o serie de achizitii strategice” ce a construit doua companii uriase se va dovedi acum mai benefica vizavi de un management independent in cazul fiecaruia dintre ele.

Pe de alta parte, firme precum Centerview Partners, Evercore Partners sau Goldman Sachs ii sfatuiesc pe managerii de la Kraft asupra miscarii pe care compania americana intentioneaza sa o faca. Ei atentioneaza gigantul alimentar ca o eventuala divizare ar putea dura mai mult de un an si va avea ca scop capitalizarea fiecarui business in parte.

Actiunile Kraft Foods au urcat cu 2,68% pe bursa de tranzactionare din New York, in urma anuntului de divizare. Astfel, un titlu Kraft ajunsese astazi la 35,22%.

Kraft Foods a fost cumparata in 1988 pentru 12,9 miliarde $ de Philip Morris Company. In martie 2007, compania a fost separata de Altria Group.

In prezent, Kraft Foods comercializeaza in peste 150 de tari marci de renume international, cum ar fi branza Kraft, Cafeaua Jacobs si Maxwell House, biscuitii Nabisco, crema de branza Philadelphia, preparatele de carne Oscar Mayer, cerealele Post sau ciocolata Milka.

In ianuarie 2010, gigantul american Kraft a anuntat ca va cumpara producatorul britanic de ciocolata Cadbury pentru 11,9 miliarde lire sterline (19,7 miliarde dolari).

Compania este prezenta in Romania din anul 1994 prin cumpararea fabricii Poiana Produse Zaharoase din Brasov, redenumita in „Kraft Jacobs Suschard Romania S.A”. In anul 2000, Kraft Jacobs Suschard a fost redenumita in „Kraft Foods Romania”. Activitatea Kraft a fost separata, iar partea de afacere a fost mutata in Bucuresti.

Kraft Foods Romania produce dulciuri, ciocolata, printre care si marca „Poiana”, cunoscuta de 98% dintre consumatorii romani. Kraft este prezenta in Romania si cu marcile de cafea Jacobs, Nova Brasilia, Carte Noir si Brasiliero.

Sursa foto: bloomberg.com

Citeste si:

Cel mai cunoscut lant de fast-food a devenit...supermarket

Ancheta: Coca-Cola, Jacobs, Tchibo si Nescafe, mai proaste calitativ in Romania fata de tarile din Vest