Cazinourile si magazinele cu preturi mici iau locul bancilor si farmaciilor
Cererea de spatii comerciale pe principalele artere comerciale vine in special din partea operatorilor de cazinouri ai a magazinelor de tip discount, potrivit unei analize a Cushman&Wakefield. Si asta dupa ce, in anii de boom economic, aceste spatii erau ocupate de banci si farmacii. In plus, si chiriile au scazut considerabil, in unele cazuri si cu 25% fata de anii trecuti.
Cea mai mare scadere a fost inregistrata in Constanta, de 22%, in timp ce Calea Victoriei a fost cea mai afectata din Bucuresti, cu o depreciere de 15%.
Reduceri ale chiriilor de pe arterele comerciale au avut in ultimul an ai spatiile din Cluj-Napoca ajungand in luna martie la 35 de euro pe metru patrat pe luna, dar si cele de pe Bulevardul Magheru, pana la un nivel mediu lunar de 65 de euro pe metru patrat.
Pe Calea Victoriei chiria medie se situeaza la 55 de euro/mp/luna, iar in Constanta la 27 euro/mp/luna.
Atacul cazinourilor si a magazinelor de tip discount
"Discounterii si cazinourile sunt interesati sa-ai extinda retelele. Cazinourile cauta unitati cu suprafete de 100-150 de metri patrati, in timp ce discounterii sunt interesati de spatii de 600-1.000 metri patrati", se arata in raport.
In anii de dinaintea crizei cererea pentru spatiile din zonele centrale venea in special din partea bancilor ai farmaciilor.
Romanii aleg magazinele in care fac cumparaturi dupa apropierea de casa si serviciu si dupa pret
"Dupa doi ani de contractie, se asteapta ca economia sa aiba o evolutie pozitiva in 2011-2012, incurajata de majorarea exporturilor si de o revenire a investitiilor si a cheltuielilor de consum. Pe de alta parte, masurile de consolidare fiscala si nivelul ridicat al inflatiei vor influenta negativ si vor impiedica dezvoltarea sectorului de retail", considera reprezentantii companiei de consultanta imobiliara.