Carrefour, vanzari de peste 21,37 mld. euro, datorita performantelor din America Latina
Cresterea vanzarilor Carrefour, in magazinele deschise de peste un an, a incetinit in trimestrul II din 2015, reflectand dificultatile din Franta, in ciuda accelerarii din Spania si a performantei solide din Brazilia, transmit Bloomberg si Reuters.
Carrefour, al doilea retailer mondial, dupa Wal Mart, a inregistrat in perioada aprilie-iunie 2015 vanzari de 21,37 miliarde euro, depasind usor estimarile analistilor, de 21,30 miliarde de euro.
Veniturile ajustate in functie de fluctuatiile valutare au urcat cu 2,6% in trimestrul doi din 2015, la 21,369 miliarde de euro, fata de un avans de 3,2% in precedentele trei luni.
In Franta, vanzarile au urcat cu 0,5%, dupa un avans de 2,1% in primul trimestru din 2015. In Brazilia, cea mai mare piata a Carrefour dupa Franta, s-a inregistrat un avans de 7,1% in T2 din 2015, fata de un declin de 12,3% in China.
La 30 iunie 2015, Carrefour avea o retea de 11.910 magazine in 34 de tari.
Miercuri, la Bursa de la Paris, actiunile Carrefour au inchis in crestere, la 30,13 euro.
Directorul financiar, Pierre-Jean Sivignon, a afirmat recent ca estimarile analistilor potrivit carora in acest an Carrefour va realiza un profit operational de 2,53 - 2,55 miliarde de euro sunt "rezonabile". Anul trecut, profitul operational s-a situat la 2,39 miliarde
Carrefour a anuntat recent ca in acest an va cheltui pana la 2,6 miliarde de euro, dupa ce relansarea hypermarketurilor sale din Europa a inceput sa-si faca simtite efectele. In 2015, se va concentra pe cresterea fluxului de lichiditati si pe mentinerea disciplinei financiare.
In Romania, Carrefour numara 173 de magazine.