Analiza la care au participat 3.000 de companii care realizeaza o jumatate de miliard de tranzactii a mai cercetat si perioada dinaintea sarbatorilor de iarna si a demonstrat ca luna noiembrie este perioada in care se gasesc cele mai multe chilipiruri online, si nu luna ianuarie, care este luna de reduceri.

In ceea ce priveste reducerile, analiza arata ca media discounturilor pe care companiile le fac pentru clientii lor difera in functie de ziua saptamanii si de perioada din an.

Astfel, cea mai buna zi a saptamanii cand se fac cele mai semnificative reduceri este martea, zi in care cand cumparatorii online pot salva 4,81%din pretul produselor cumparate, urmata de joi, cu 4,80%. De asemenea, vinerea, discounturile sunt de 4,65%, iar miercurea, 4,13%.

Studiul intoarce situatia si in ceea ce priveste cea mai buna perioada a anului in care se fac cele mai consistente reduceri. Desi majoritatea asteapta luna ianuarie, considerand ca dupa sarbatori gasesc si cele mai multe chilipiruri, lucrurile nu stau deloc asa. De fapt, cea mai buna luna pentru a achizitiona produse cu reduceri este noiembrie, cand poti face economii de pana la 6%.

In ianuarie, economiile facute sunt de 4,95%, in timp ce in luna mai se pot economisi 4,5%. Luna cea mai nepotrivita pentru cumparaturi este luna martie, cand economiile facute sunt de doar 2,76%.

Si pentru rezervarea unui bilet de avion exista reguli. Desi majoritatea a acceptat ideea ca biletul de avion trebuie cumparat cu cat mai mult timp inainte de plecare, pentru a obtine cel mai bun pret, un studiu recent al US Airlines Reporting Commission demonstreaza ca nu mai este cazul.

Un pret bun poate fi obtinut si daca rezervarea se face cu 24 de saptamani inainte de plecare, fiind recomandat doar ca biletele pe rutele foarte aglomerate sau foarte lungi sa fie cumparate cu mai mult timp inainte, in conditiile in care preturile au tendinta de a creste.