Simplu, ieftin si rapid. De ce se tem clientii de cumparaturile online si cum pot evita capcanele tranzactiilor pe internet
Traim in epoca internetului, iar furnizorii de servicii au castigat tot mai mult teren in online, in ultimii ani. Platim taxe si impozite pe internet, achitam facturi sau facem cumparaturi. Fie ca este vorba despre haine, carti, vacante sau bilete la concerte, pe internet se poate cumpara aproape orice. Si totusi, desi ofertele sunt dintre cele mai diversificate, nu toata lumea are incredere sa faca tranzactii online.
Principalul motiv pentru care oamenii se feresc sa cumpere online este pentru ca le este teama ca le va fi fraudat cardul bancar sau ca ar putea plati suplimentar taxe pe care nu le-au previzionat, cum ar fi TVA sau taxe de transport.
In plus, exista o stare de neincredere din cauza imposibilitatii de a atinge si de a analiza produsul. Unii clienti se tem ca produsele comandate online nu corespund realitaii odata ce sunt livrate si astfel fac cheltuieli inutile.
O alta temere a celor care se feresc sa cumpere online tine de posibilitatea ca informatii personale precum adresa sau numarul de telefon sa fie facute publice.
”Temerile acestea isi au originea in lipsa informarii corecte, din surse avizate, asupra implicatiilor cumparaturilor online. In plus, ca in orice alta situatie de achizitie a unui produs oarecare, clientul trebuie sa aleaga acel magazin online profesionist, care livreaza calitate si satisfactie clientilor sai. Putem afla cu usurinta detalii, prin cautari pe internet si din opiniile altor cumparatori”, a explicat Liviu Dumitru, Managing Partner la compania de marketing online Wizart Studios.
Unii clienti considera ca odata ce au efectuat achizitia online, in cazul in care la livrare constata neconcordante, nu pot returna produsul si astfel se simt pagubiti. Potrivit legislatiei in vigoare (legea 365/2002, a contractelor la distanta), cumparatorul are dreptul sa returneze un produs in termen de 10 zile.
La ce trebuie sa fie atenti clientii care fac cumparaturi online
“Clientii trebuie sa stie ca un magazin online serios functioneaza dupa legislatia in vigoare, o serie de acte normative asigurand securitatea si confortul clientului in comertul online. Potrivit legii, contractele incheiate prin mijloace electronice produc toate efectele pe care legea le recunoaste contractelor, daca respecta conditiile de validitate conform legii 365/2002”, a spus Dumitru.
Potrivit legii, magazinul online este obligat sa publice datele de identificare intr- o forma clara, vizibil si permanent. Totodata, comunicarile oficiale, precum emailuri de marketare si newsletter, sunt trimise destinatarilor numai in cazul in care acestia le-au solicitat.
In plus, produsul trebuie sa respecte cateva conditii minime de continut: sa fie usor identificabil emitentul, ofertele promotionale, competitiile si jocurile sa aiba afisate conditiile de participare.
Si clientii au obligatii in relatia cu vanzatorii online
Potrivit lui Liviu Dumitru, clientii trebuie sa pastreze o relatie profesionala si un limbaj adecvat, sa detina un singur cont, individual si netransmisibil pe un site sis nu furnizeze informatii false, inexacte sau voit inselatoare.
In plus, trebuie sa citeasca cu atentie si sa respecte termenii si conditiile de utilizare ale site-ului. In caz contrar, furnizorul isi rezerva dreptul de a suspenda sau restrictiona, in intregime sau in parte, accesul la cont sau la unele sectiuni ale contului.
Potrivit site-urilor de specialitate, in 2011, peste 2 milioane de romani si-au facut cumpaturile online, fie pentru ca au fost ademeniti de preturile mai mici fata de cele din magazinele traditionale, fie pentru ca asa au evitat aglomeratia din centrele comerciale. Cei mai multi au ales portalurile cu reduceri si cu ajutorul cupoanelor, au obtinut discount-uri si de 90% la unele produse.
Cei mai multi romani cauta chilipiruri. Astfel, intr-un top al vanzarilor online, pe primul, loc se afla cupoanele de reduceri (19% din totalul tranzactiilor), urmate de bilete de avion si vacante (18%), servicii (8%) si bilete la spectacole (5%).
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS