Auchan vrea sa extinda in magazinele sale din Franta si Luxemburg programul destinat promovarii produselor romanesti
Auchan Romania vrea sa extinda in 2016 programul destinat promovarii produselor autohtone "Romania accelereaza". Tarile vizate in prima instanta sunt Franta si Luxemburg, dupa ce in Auchan Italia s-a generat o cifra de afaceri de 85.000 de euro, pe baza exportarii a 27 de produse furnizate de zece producatori romani.
"Obiectivele pentru 2016 se refera la extinderea programului in Franta si Luxemburg si poate si in Spania, asigurand o gama de 300 de articole provenite de la 100 de furnizori integrati. Intentionam sa avem o cifra de afaceri de aproximativ cinci milioane de euro, prin intermediul a sase milioane de articole vandute. Prin acest program devenim ambasadori ai expertizei romanesti. Dorim sa oferim produse emblematice si moderne din Romania, prin care sa contribuim la satisfacerea nevoilor de consum atat ale romanilor care traiesc si locuiesc departe de tara, cat si ale tuturor celorlalti clienti din diferite tari in care Auchan este prezent. Este o oportunitate pentru a dezvolta consumul de produse romanesti, de a incuraja produsele nationale si de a sustine economia romaneasca. Acest program va fi pus in aplicare in mod progresiv in lunile care urmeaza", a declarat Frederic Bellon, director general Auchan Romania.
Peste 800 de produse marca proprie Auchan sunt fabricate in Romania de catre 90 de furnizori parteneri, cifra de afaceri aferenta vanzarii acestora fiind de 180 milioane lei.
"Pentru 2016, intentionam sa avem in portofoliu 1.200 de produse marca proprie, asigurate de 40 de furnizori. Cifra de afaceri o estimam la 270 milioane lei, obtinuta pe baza vanzarii a 85 de milioane de articole. In momentul de fata, Auchan Romania are in portofoliu 33 de hipermarketuri, cu o cifra de afaceri (cu taxe) de peste 1 miliard de euro in 2014. Suntem este al patrulea angajator privat din Romania, avand circa 11.000 de salariati", a mai spus Frederic Bellon.
"Salut conceptul pe care il lansati, deoarece in acest mod duceti produsele romanesti pe pietele externe. In ultima perioada, am reusit sa exportam mai mult decat am importat, iar obiectivul pentru perioada urmatoare este de a exporta produse cu valoare adaugata, nu doar materii prime, cum ar fi graul sau floarea soarelui. Dupa masura reducerii TVA-ului, consumul de produse s-a relansat, insa m-as bucura sa fie relansat si consumul de produse romanesti. Un obiectiv pentru perioada urmatoare este realizarea in teritoriu a unor depozite de colectare a produselor agricole, depozite ce ar trebui ridicate fie de asociatiile de producatori, fie de cooperative", a spus ministrul Agriculturii, Daniel Constantin.