Analiză: Vânzările de retail au crescut cu peste o treime de când COVID-19 a ajuns în România. Cum s-au adaptat românii la viața în carantină
Supermarket, aglomeratie
România a înregistrat, în perioada 23 februarie - 15 martie, o creştere cu 37,2% a vânzărilor în retail, cele mai importante salturi fiind consemnate la produsele de îngrijire personală şi la alimente, reiese dintr-o analiză Nielsen.
În viziunea analiştilor, ţara noastră a trecut prin primele patru stagii de comportament şi se află, în prezent, la o lună de la declanşarea locală a pandemiei de COVID-19, deja în stagiul 5, cel al "vieţii cu restricţii".
Potrivit Nielsen România, pe parcursul a trei săptămâni, în marja unei creşteri totale de 37,2% la vânzările bunurilor de larg consum, cea mai accentuată dinamică a fost consemnată în cazul produselor de îngrijire personală (+65,6%) şi cel al produselor alimentare (+42%), în timp ce produsele pentru îngrijirea locuinţei au crescut în total cu 23,4%, în comparaţie cu acelaşi interval din 2019.
Analiza arată că această creştere a fost accentuată, în mod special, în ultima săptămână a intervalului (9 - 15 martie), echivalentă etapei a treia de "pregătire a proviziilor", când unele tipuri de produse au înregistrat creşteri spectaculoase de volume, cum ar fi conservele de peşte (+298%), săpunurile şi produsele de igienă personală (+466%) sau pastele făinoase (+378%).
Cercetătorii Nielsen au sintetizat şase etape de comportament ale consumatorilor care se leagă direct de preocupările privind noul coronavirus. Astfel, în prima etapă, s-a observat un comportament proactiv îndreptat către creşterea imunităţii şi starea generală de sănătate, urmată de managementul reactiv al sănătăţii, când cumpărăturile de produse de protecţie au explodat.
De asemenea, a treia şi a patra etapă sunt cele de acumulare de provizii şi pregătirea pentru traiul în carantină, urmate de experienţă reală a unei vieţi pline de restricţii. Ultima etapă va fi cea a reîntoarcerii la normal, la "noul normal", susţin realizatorii cercetării.
"Viteza de trecere de la o etapă la altă variază în funcţie de rata de creştere a cazurilor în fiecare ţară. Odată cu interzicerea deplasărilor, în 24 martie, România a trecut rapid din etapă de pregătire în cea de carantină. Înţelegerea direcţiei în care se modifică obiceiurile de cumpărare poate ajuta la gestionarea lanţului de distribuţie în regiunile afectate de COVID-19. Până acum, China este singura ţară care a atins deja stagiul 6 şi care a început să se întoarcă la un mod normal de viaţă. După perioade îndelungate de izolare, mulţi lucrători s-au întors la birouri şi fabrici, cu excepţia zonelor cel mai puternic afectate", se menţionează în concluziile analizei de specialitate.
Nielsen Holdings este o companie globală de măsurare şi analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor şi pieţelor din întreagă lume. Nielsen este format din două unităţi de business, respectiv Nielsen Global Media şi Nielsen Global Connect. Compania are operaţiuni în peste 100 de ţări care acoperă mai mult de 90% din populaţia lumii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS