Al doilea mare lanţ de magazine de bricolaj din Europa şi-a închis magazinele în timpul restricţiilor impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19), dar le-a redeschis gradual de la mijlocul lunii aprilie.

În mai şi iunie, vânzările online au urcat în ritm anual cu peste 200%, europenii afectaţi de restricţii investind în amenajarea locuinţelor şi a grădinilor. Creşterea vânzărilor a fost solidă şi pe pieţele din Franţa, România, Spania şi Portugalia.

În perioada 1 mai - 18 iulie 2020, vânzările au crescut cu 21,6% comparativ cu perioada similară din 2019, datorită cererii solide de pe toate pieţele companiei. Trimestrul doi în raportările Kingfisher se încheie în 31 iulie 2020. În perioada 1 ianuarie - 18 iulie 2020, vânzările au scăzut cu 3,7%.

"Deşi observăm în a doua parte a anului un mediu comercial favorabil, se menţin incertitudinile privind evoluţia pandemiei şi a perspectivelor economice", se arată în comunicatul Kingfisher, potrivit Agerpres.

Acţiunile Kingfisher, care deţine brandurile B&Q şi Screwfix în Marea Britanie, Castorama şi Brico Depot în alte state europene, inclusiv România, au închis miercuri în creştere cu 14,62%.

Anul trecut, profitul înainte de taxe al grupului britanic a scăzut cu 6,4%, la 353 milioane de lire sterline (449 milioane de dolari).

Recent, Kingfisher a anunţat că va reduce cheltuielile operaţionale, stocurile şi achiziţiile de bunuri în vederea revânzării, va optimiza capitalul de lucru, va stopa toate cheltuielile de capital care nu sunt esenţiale şi va utiliza măsurile adoptate de autorităţi pentru atenuarea impactului epidemiei.

Brico Depot România, parte a grupului Kingfisher, are în prezent o reţea de 15 magazine. Începând cu luna decembrie 2017, Kingfisher a achiziţionat întreaga reţea de magazine Praktiker România.