Adevarul este intotdeauna undeva la mijloc: cumparatorii, indiferent de sumele de care dispun, sunt mult mai prudenti in legatura cu investitiile pe care au de gand sa le faca.

Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli pe care agentii de vanzari le fac, intr-un top alcatuit de Business Insider:

1. Increderea exagerata

Este o greseala de judecata, care poate afecta afacerea pe mai multe planuri. Iata cum NU ar trebui sa gandesti, indiferent de trendul pe care il traverseaza piata:

-  Ca orice client ar trebui sa se considere norocos sa aiba casa pe care i-o propui tu;
-  Ca poti sa ceri prime pentru tranzactii;
-  Daca o casa are mai multe oferte, cea pe care o prezinti tu va avea cu siguranta mai multe;
-  Pentru ca sunt putine case scoase la vanzare in zona, nu trebuie sa mai investesti efort in prezentarea ta.
In schimb, retine ca:
-  Dinamica pietei este intotdeauna locala, ceea ce functioneaza intr-o parte a orasului e posibil sa nu aiba acelasi succes in alta parte;
-   Pietele se schimba rapid si sunt influentate de factori precum schimbarea de temperatura sau inceperea anului scolar;
-   Vanzarea unei case la un pret mai mare este rezultatul unei strategii laborioase si nu se face intamplator.

2. Supraevaluarea

De obicei, preturile cresc in masura in care cererile de locuinte cresc, insa acest lucru este valabil in timp. Nu te astepta ca o crestere nejustificata a pretului sa nu iti sperie potentialii cumparatori, indiferent daca piata este in crestere. Ca in orice domeniu, cele mai dorite produse sunt cele care se vand la un pret competitiv. Astfel, casele care dovedesc un bun raport calitate-pret vor fi cele mai cautate.

Important de retinut este faptul ca pietele sunt mobile in timp si spatiu, fara sa existe o reteta generala care sa garanteze succesul. Nu te lua dupa ce se intampla in alta parte, ca sa justifici marirea pretului pentru produsul tau. Regulile difera de la zona la zona si in functie de perioada, asa ca cel mai bine este sa te orientezi dupa cum evolueaza lucrurile din imediata ta apropiere.

3. Neverificarea temeinica a unei oferte, inainte de acceptarea ei

Ocazional, apar cumparatori care supraliciteaza, asteptand apoi momentul oportun sa ceara o reducere substantiala de pret, in urma reevaluarii. Pentru a evita astfel de situatii inselatoare, agentii trebuie:

-  Sa aprecieze “la rece” valoarea casei, mai ales daca oferta pe care o primesc nu este cash;
-  Sa verifice situatia clientului, veniturile sale, sau, in cazul unui imprumut, daca o banca serioasa garanteaza pentru creditul acordat;
-  Nu in ultimul rand, sa verifice daca banii oferiti chiar exista si suma este suficienta ca sa acopere si cheltuielile adiacente tranzactiei.

4. Acceptarea prematura a unei oferte

Fii receptiv! Chiar daca esti tentat sa inchei contractul cu prima persoana care vine cu o suma mai mare de bani, experienta arata ca ofertele cu adevarat bune apar in timp. Pentru a beneficia de un pret cat mai bun, trebuie sa le lasi cumparatorilor posibilitatea sa isi arate interesul. Pe langa asta, cu cat vor exista mai multi ofertanti, cu atat competitia va creste, si pretul de asemenea.

Reversul medaliei este o tergiversare exagerata, lucru care poate determina clientii sa se lase pagubasi. Regula generala este urmatoarea: ca o casa nu ar trebui sa fie vanduta inainte de o expunere rezonabila pe piata. Acest lucru nu se refera neaparat la timp, cat mai ales, la numarul de vizionari ale casei: daca 200 de oameni reusesc sa vada locuinta intr-un timp foarte scurt, nu este deplasat sa accepti o oferta in primele cateva zile, mai recomanda Business Insider.