Veniturile Telekom România, în scădere cu 9% la finalul anului trecut
Deutsche Telekom
Veniturile consolidate ale grupului Telekom România în trimestrul al patrulea din 2018 au fost de 242,2 milioane de euro, în scădere cu 9% faţă de perioada similară a anului trecut, conform datelor publicate joi de OTE Group.
"Veniturile din servicii fixe din segmentul retail au scăzut cu 15,7%, respectiv cu 14% excluzând impactul IFRS 15. Această scădere a fost determinată în mare parte de veniturile din voce fixă, în cazul cărora numărul mai mic de clienţi pentru serviciile de telefonie fixă, combinat cu deteriorarea ARPU pentru serviciile de voce, a condus la o performanţă negativă pe acest segment", se precizează într-un comunicat al grupului Telekom România.
Veniturile totale din serviciile integrate fix-mobil au crescut cu 9,1%, pe fondul creşterii numărului de clienţi din acest segment cu 44% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 726.000 de clienţi pentru serviciile convergente.
Segmentul de Internet TV (IPTV) a continuat tendinţa ascendentă, cu o creştere de 13% a numărului de clienţi comparativ cu anul trecut. În acelaşi timp, numărul clienţilor pentru pachetele premium de conţinut TV şi sport a crescut cu 28% de la un an la altul, ceea ce reflectă un răspuns pozitiv din partea clienţilor pentru opţiunile îmbunătăţite din oferta Telekom TV.
În trimestrul 4 din 2018, grupul Telekom România a raportat 1,14 milioane de clienţi broadband (incluzând serviciile integrate fix-mobil), în scădere cu 3,1% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Utilizatorii de voce (incluzând serviciile integrate fix-mobil) au ajuns la 2,14 milioane la finalul anului 2018, în creştere cu 2,1% faţă de T4 2017.
Potrivit sursei citate, veniturile mai mari din servicii wholesale reflectă în special creşterea business-ului de trafic internaţional de tranzit.
La 31 decembrie 2018, baza totală de clienţi ai Telekom România Mobile era de 4,6 milioane, în scădere cu 2,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. Segmentul postpaid reprezenta 34% din baza totală de clienţi. În segmentul postpaid, numărul total al clienţilor business a crescut cu 9% în T4 2018 faţă de perioada similară a anului trecut.
EBITDA ajustată consolidată a scăzut cu 39,5% în trimestrul patru 2018, faţă de perioada similară a anului trecut, până la 24,7 milioane de euro, din cauza ajustării provizioanelor pentru clienţi.
"Operaţiunile din România au făcut paşi decisivi în trimestrul patru al anului trecut pentru a reveni la condiţii financiare şi operaţionale sănătoase. Managementul grupului de companii consideră că, prin ajustarea semnificativă a creanţelor neperformante în operaţiunile mobile, aferente anului în care modificarea sistemelor IT de facturare au condus la anumite disfuncţionalităţi de facturare, la care se adaugă restructurarea costurilor şi iniţiativele CAPEX aflate în derulare, s-au creat premisele pentru stabilizarea operaţiunilor pe mai departe", menţionează reprezentanţii grupului.
Deutsche Telekom controlează 40% din acţiunile Hellenic Telecommunications Organization (OTE), care, la rândul său, deţine 54,01% din Telekom România.
Mai multe despre:
#Telekom Romania#telecom
Pe acelasi subiect: