"Ceasul inteligent al Swatch va putea comunica prin intermediul Internetului", a declarat directorul general al companiei elvetiene, Nick Hayek. El a adaugat ca utilizatorii vor putea face plati mobile prin intermediul acestui dispozitiv, care va functiona cu softuri Windows si Android.

Piata pentru astfel de ceasuri, care permit efectuarea de convorbiri telefonice si comunicatii de date, va atinge probabil 10 miliarde de dolari in 2018, au estimat analistii Citigroup anul trecut, jumatate din piata fiind reprezentata de utilizatorii traditionali de ceasuri care fac trecerea la dispozitivele inteligente.

Swatch a acumulat in ultimele decenii experienta in dezvoltarea de tehnologie care poate fi inclusa intr-un smartwatch, cum ar fi bateriile cu durata mare de functionare, atat de subtiri incat pot fi indoite.

Marca Tissot a Swatch fabrica ceasuri cu ecrane tactile inca din 1999, iar in prezent acestea includ altimetru, busola si senzori pentru inregistrarea scufundarilor.

In urma cu doi ani Hayek era sceptic in privinta potentialului smartwatch-urilor, considerand ca nu vor revolutia industria de profil. El si-a exprimat deseori ingrijorarea ca ecranele acestor ceasuri sunt prea mici pentru a permite comunicarea, iar aceste produse ar avea nevoie sa fie incarcate prea des.

Hayek a declarat anul trecut ca Swatch nu va participa la cursa de a fi prima companie care dezvolta aceste produse, din cauza reticentei utilizatorilor. El a afirmat la un moment dat ca marcile de lux ale companiei, precum Blancpain, sunt smartwatch-uri pentru ca "te fac sa arati inteligent".

AppleWatch va include functii de monitorizare a sanatatii si alte aplicatii pentru harti, fotografii si mesaje. Directorul general al Apple, Tim Cook, a prezentat anul trecut si un sistem de plati mobile.

Cateva marci de ceasuri de lux, detinute de grupurile LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton si Richemont, se implica la randul lor pe piata ceasurilor inteligente.

TAG Heuer, detinuta de LVMH, intentioneaza sa lanseze un smartwatch in acest an, cu functii GPS si de monitorizare a sanatatii.

Brandul Montblanc al Richemont a prezentat e-Strap, un ceas care poate urmari activitatile detinatorului si sa localizeze telefonul mobil al acestuia prin intermediul tehnologiei Bluetooth.

Swatch negociaza cu retailerii introducerea sistemului sau de plati mobile, dupa ce a ajuns deja la acorduri cu cei mai comercianti din Elvetia, Migros si Coop.