Seful GfK, despre ce smartphone-uri cauta consumatorii si provocarea momentului in IT: „Sa aducem Internetul peste tot, indiferent ca suntem la volan sau in metrou. Si sa fie rapid”
„Interconectivitatea este ambitia momentului”, a declarat Jurgen Boyny, directorul global al GfK, intr-un interviu acordat lui George Buhnici, in cadrul targului de tehnologia IFA, care are loc zilele acestea la Berlin.
Boyny a explicat pentru Incont.ro, intr-un interviu acordat colegului nostru, George Buhnici, ca in prezent consumatorii sunt interesati de smartphone-uri cu ecrane mai mari, cu camere foto mai bune si mai rapide, care sa efectueze comenzile in cateva milisecunde.
Totodata, potrivit sefului GfK, utilizatorii de gadgeturi de astazi detin mai multe device-uri, precum telefoane inteligente, tablete, laptopuri, smart tv-uri, toate conectate la Internet. „Pe toate incercam sa le conectam la Internet, asta cautam”, a punctat Jurgen Boyny. Iar conectarea la Internet este, de cele mai multe ori, limitata, motiv pentru care provocarea momentului consta in cresterea investitiilor in infrastructura, „astfel incat sa putem fi online de oriunde, oricand”.
Cititi interviul integral acordat de catre Jurgen Boyny, directorul global al diviziei de Retail si Tehnologie a companiei GfK pentru incont.ro:
George Buhnici: Cum vi s-a parut targul de anul acesta?
Jurgen Boyny: Asemenea celor din anii trecuti, targul a fost unul plin cu surprize din partea producatorilor de tehnologie, care au venit cu inventii spectaculoase.
G.B: Astazi, internetul face totul posibil, putem vedea tot ce se intampla, indiferent de loc si de ora. Mai avem nevoie sa existe astfel de targuri?
J.B: Da, mai avem nevoie. Si targurile se schimba, odata cu dezvoltarea tehnolgiei. Se tranforma din targuri informative, orientate spre consumator, in targuri de show, in care clientilor li se demonstreaza totul live. Omul de rand vede spectacol, e incantat de produs prin prisma acestui lucru si intelege mai bine daca are nevoie sau nu de device-ul respectiv. Nu poti transmite asta pe Internet, ar fi mult mai superficial si mai putin interesant.
G.B: Multi producatori de telefonie prefera sa-si lanseze ultimele modele in cadrul IFA. De ce se intampla asta?
J.B: Cu siguranta pentru ca smartphone-urile au devenit foarte importante in viata noastra. Daca pana acum, telefonul mobil era un instrument pe care oamenii il foloseau pentru a comunica rapid, astazi a devenit, mai degraba, un device cu ajutorul carora navigheaza pe Internet. Internetul conduce astazi piata IT, e motorul ei, daca vrei.
G.B: Am vazut, totodata, multi producatori IT care abia acum patrund pe piata smartphone-urilor. La nivel mondial, nu avem inca un miliard de utilizatori de astfel de produse. Ce estimati ca se va intampla pe piata globala anul urmator?
J.B: Daca anul acesta avem aproape un miliard de utilizatori, inca n-am atins cifra aceasta, estimam ca in 2014 vom numara 1,1 miliarde de detinatori de telefoane inteligente in lume. Vedem ca multe piete emergente abia incep sa creasca pe nisa asta, consumatori care folosesc smartphone-urile atat ca telefoane, cat si ca tablete, mici televizoare sau portofele, daca vrei. Iar asta se intampla chiar si-n Africa.
G.B: Credeti ca pietele din Romania si din Europa de Est au sanse sa se dezvolte si mai mult pe segmentul acesta, al smartphone-urilor?
J.B: Stim cu totii ca Europa se lupta sa depaseasca recesiunea, sa-si revina din punct de vedere economic. Daca ne indreptam atentia spre Grecia, Italia sau Spania, vedem ca pietele de acolo sufera in continuare si inregistreaza pierderi, dar sperantele producatorilor se indreapta spre Europa de Est. Analistii si companiile din domeniu si-au construit strategii optimiste pentru pietele est-europene, in special pentru Rusia.
G.B: Vad ca aveti un smartphone care a fost lansat in urma cu doi ani. Nu va ganditi sa-l schimbati cu un model mai nou, mai updatat?
J.B: Va veni cu siguranta un timp cand va trebui sa-l schimb, dar mai dureaza. Am nevoie de timp sa fac asta. Probabil il voi schimba cu un telefon cu display mai mare, cu o camera foto mai buna, cu un telefon cu care sa pot naviga pe Internet din masina si care sa-mi intre in buzunar, in acelasi timp.
G.B: Deci consumatorii vor telefoane mobile cu ecrane mai mari, cu camere foto mai bune. Ce altceva mai cauta?
J.B: Da, clientii vor smartphone-uri cu ecrane mai mari, cu care sa poata fotografia mai bine, mai clar, dar vor si rapiditate.
Au nevoie de procesoare foarte rapide, care sa le ofere experiente placute de navigare pe Internet si nu numai. Utilizatorii de astazi urmaresc multe filmulete pe smartphone, nu vor sa astepte sa li se incarce ori sa se intrerupa, n-au timp de pierdut. Si eu vreau comenzi foarte rapide, cu totii vrem.
G.B: Cat de rapide ar trebui sa fie?
J.B: Nu pot sa-ti spun cu exactitate, vorbim aici de milisecunde. Putem compara cu zaparea canalelor de televiziune. Cand ne aflam in fata televizorului si schimbam canalul, totul se intampla in mai putin de o secunda, poate undeva in jurul a 10 milisecunde. Ei bine, vrem ca si experienta utilizarii telefoanelor mobile sa fie la fel de usoara si de rapida.
G.B: Cu exceptia pietelor emergente, ce factor, ce factori va/vor determina cresterea industriei de tehnologie, in afara vitezei procesoarelor?
J.B: Interconectivitatea. In ziua de azi avem telefon mobil, tableta, laptop, televizor. Pe toate incercam sa le conectam la Internet, asta cautam. Iar conectarea la Internet este, de cele mai multe ori, limitata. Provocarea momentului este sa ne concentram toate investitiile in infrastructura, astfel incat sa putem fi online de oriunde, oricand. Vreau sa ma plimb prin Alexanderplatz, in Berlin, dar vreau sa pot intra pe Internet chiar din mijlocul pietei. Despre asta vorbim: sa aducem Internetul in masini, in autobuze, in metrou, peste tot. E o provocare si pentru producatorii de masini, sa stii.
G.B: Credeti ca Internetul ar trebui sa fie gratuit sau nu?
J.B: Nu, nu cred ca ar trebui sa fie gratuit. Internetul are pretul sau, utilizatorii trebuie sa plateasca pentru continut. Exista doua tipuri de modele de business in industria asta: fie platesti si primesti reclama, fie platesti mai putin si ai mai putina reclama.
„Peste un miliard de oameni din intreaga lume au cont pe Facebook. Asta ne arata ca Facebook schimba comunicarea si modul in care noi am perceput-o pana acum.”
G.B: Pana acum, ati gasit ceva care sa va incante la IFA?
J.B: Ca de obicei, ma voi duce acasa si-i voi arata sotiei mele o lista cu device-urile si gadgeturile in care as vrea sa investesc. Da, mi-au placut cateva produse. De exemplu, televizorul curbat mi s-a parut interesant.
GfK (acronim din germana de la "Gesellschaft für Konsumforschung"/"Societate pentru Cercetarea Consumului") a fost infiintata in 1934 ca prima companie de cercetare de piata din Germania. Grupul are mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente si face parte din cei mai importanti jucatori globali de pe segmentul cercetarilor de piata.
Pe acelasi subiect: