Smartphone-urile Lumia, cunoscute pentru culorile vii si camerele video de top, nu au realizat vanzari prea bune, cu exceptia catorva piete emergente, relateaza portalul techtimes.com, potrivit Mediafax.

Microsoft a publicat joi o imagine cu o portiune din Lumia, in care se vede un cadru portocaliu si camera video, iar grupul spera ca noul model va avea mai mult succes dupa preluarea diviziei de la Nokia.

Pe langa gama Lumia, Microsoft trebuie sa relanseze si sistemul de operare Windows Phone, care nu a reusit sa castige o cota semnificativa, pe o piata dominata de Android.

Numai 2,5% din dispozitivele mobile la nivel mondial functioneaza cu Windows Phone, potrivit companiei de analiza a pietei IDC, in schimb, aproape 85% din toate aparatele mobile din intreaga lume functioneaza cu sistemul Android.

Cadrul portocaliu al noului Lumia coincide cu o imagine portocalie publicata de Microsoft in octombrie, care prezenta doar logo-ul companiei.

Vicepresedintele Microsoft pentru marketingul telefoanelor, Tuula Rytila, a declarat ca grupul este nerabdator ca prezinte primul Microsoft Lumia, dar a negat ca schimbarea numelui va face ca smartphone-urile Nokia Lumia sa devina perimate.

Schimbarea brandului are loc in contextul in care Microsoft preia controlul total al noii divizii producatoare de smartphone-uri. Gama Lumia are un rol important in planurile companiei.

Inainte de preluarea diviziei de telefoane a Nokia, pentru 7,2 miliarde de dolari, in aprilie, gama de produse Lumia functiona deseori cu cea mai recenta versiune a platformei Windows Phone.

Microsoft a incercat sa isi promoveze platformele software pe propriile produse hardware. Tabletele Surface, care au avut un start dificil, au inceput sa realizeze vanzari mai mari.

Pentru primul trimestru al anului fiscal, incheiat pe 30 septembrie, Microsoft a raportat venituri din vanzarile de tablete Surface in valoare de 908 milioane de dolari, in crestere cu 127% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Microsoft intentioneaza sa repete acest succes cu gama lumia.

Potrivit companiei, brandul Microsoft va fi mai vizibil pe smartphone-uri, dar brandul Nokia va fi folosit in continuare pe unele produse entry-level, intrucat acest brand este inca apreciat pe unele piete emergente.