Planul Nokia de a redeveni numarul 1 mondial, dupa vanzarea diviziei de telefoane mobile. Pariaza 100 mil. dolari pe masinile SF ale viitorului
Nokia planuieste sa investeasca 100 de milioane de dolari in dezvoltarea de masini inteligente, alaturandu-se astfel CEO-ului de la Tesla Motors,vizionarul Elon Musk, sau gigantului Google, care a lansat masina fara sofer, scrie Bloomberg.
Investitiile, care se vor face prin intermediul unui nou fond detinut de companie, se adreseaza in principal dezvoltarii business-ului de tehnologie de localizare si harti pentru masini, au anuntat reprezentantii companiei.
Nokia incearca sa-si reconstruiasca business-ul si sa se extinda, dupa vanzarea diviziei de telefoane mobile catre Microsoft, pentru suma de 5,4 miliarde de euro, tranzactie finalizata luna trecuta.
“Vedem cat de mult se inoveaza in industria auto, prin combinarea mobilitatii cu internetul. Masina devine din ce in ce mai mult o platforma care interactioneaza cu smartphone-ul si pentru care se dezvolta din ce in ce mai multe aplicatii si servicii”, a declarat intr-un interviu Paul Asel, partener al fondului de investitii al Nokia.
Nokia si-a marit business-ul de tehnologii de localizare prin achizitonarea furnizorului de harti Navteq Corp., in 2008, pentru suma de 8,1 miliarde de dolari, si a producatorului de tehnologie 3D pentru harti Earthmine Inc., in 2012.
In prezent, Nokia furnizeaza date cartografice pentru Amazon, Microsoft, Yahoo! si patru din cele cinci sisteme de navigare auto, segment crucial in industria auto, in conditiile in care sistemele interconctate ale viitorului folosesc din ce in ce mai multe date.
Actiunile Nokia au scazut cu 0,7%, in deschiderea sedintei de luni a bursei de la Helsinki, la 5,30 de euro. Actiunile companiei finlandeze au castigat 78% din septembrie anul trecut, de cand a anuntat vanzarea diviziei de telefoane mobile catre Microsoft.
Viitorul este al masinilor fara sofer
Producatorii de masini introduc sisteme de navigatie din ce in ce mai inteligente pe cele mai noi modele, adaugand caracteristici precum informatii in timp real despre trafic sau apelul automat la urgenta in caz de accident.
Gigantii auto adauga gradual sisteme care fac posibil condusul automat, care in final vor duce la aparitia cat mai multor modele de masini care se conduc singure.
Google deja a testat cu succes prototipul de masina fara sofer, care in cativa ani ar putea fi prezenta in traficul din orasele aglomerate. Toyota a anuntat, de asemenea, in octombrie anul trecut, ca intentioneaza sa introduca, in maximum doi ani, sisteme care vor permite masinilor “sa comunice” intre ele, in timp ce General Motors planuieste ca, pana in 2020, sa introduca masini fara sofer care sa mearga pe autostrada.
CEO-ul Tesla Motors, Elon Musk, declara anul trecut ca vrea sa introduca tehnologia care sa permita masinilor electrice produse de compania sa mearga fara sofer, sustinand ca acesta este pasul urmator “logic” in evolutia masinilor. Masinile produse de Tesla deja au tehnologii care le permit accesul la internet, asistenta tehnica sau servicii de localizare in cazul furtului.
Mai multe despre:
#Nokia#masina fara sofer
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS