Compania franceza ia in considerare cumpararea operatiunilor Millicom din Senegal, Ghana si Ciad. De asemenea, Orange cauta noi oportunitati in estul Africii, dupa ce a acceptat in noiembrie sa vanda participatia sa de 70% in Telkom Kenya catre Helios Investments, sustin sursele, citate de Agerpres.

Un purtator de cuvant al Orange nu a comentat informatia, in timp ce un reprezentant al Millicom a precizat ca nu comenteaza in privinta zvonurilor si speculatiilor.

Luni, actiunile Millicom au urcat cu 3,6%, la 486,90 coroane, la Bursa de la Stockholm, in timp ce titlurile Orange au scazut cu 1%, la 15,43 euro, la Bursa de la Paris.

Un acord cu Millicom va sprijini ambitiile de crestere ale Orange, dupa esecul incercarii de a prelua rivala franceza Bouygues SA, pentru 11,2 miliarde de dolari.

In februarie, Millicom a acceptat sa vanda companiei Orange activele sale din Congo, pentru 160 milioane de dolari. Millicom vrea sa renunte si la activele sale din vestul si centrul Africii, iar Orange ar putea fi interesat, sustin sursele,. Orange are deja operatiuni in cateva state din vestul Africii, inclusiv Coasta de Fildes, Camerun si Senegal.

Luna trecuta, Orange a anuntat ca va investi 75 milioane de euro (85 milioane de dolari) in compania nigeriana de comert electronic Africa Internet Group (AIG) si va deveni actionar.

AIG, infiintata in 2012, are deja nume importante in randul actionarilor: Goldman Sachs, compania de telecomunicatii MTN din Africa de Sud si firma germana Rocket Internet. AIG detine cateva firme din 26 state africane, inclusiv Jumia, HelloFood, Jovago si Lamudi.

"Prin aceasta investitie strategica, Orange are acum posibilitatea sa detina un rol cheie in comertul electronic din Africa, care inregistreaza o crestere rapida", a afirmat seful companiei franceze, Stephane Richard.

Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent in 209 de tari, are 247 de milioane de clienti, dintre care 185 de milioane abonati la serviciile de telefonie mobila. Orange a realizat anul trecut vanzari de 39 de miliarde de euro si avea 155.000 de angajati la nivel mondial. Compania este lider de piata in Romania, cu 10,205 milioane de clienti si venituri de 453,9 milioane de euro la 30 iunie 2015.