iPad Pro va fi disponibil online de miercuri, iar in magazine va ajunge la finalul saptamanii.

Noua tableta este dotata cu un ecran de 12,9 inchi, fata de unul cu o diagonala de 9,7 inchi pentru modelul clasic, si beneficiaza, optional, de stylus si tastatura atasabila.  

iPad Pro a fost dezvaluit de Apple in 9 septembrie.

Tableta va fi pusa in vanzare la un pret de pornire de 799 de dolari pentru modelul cu o memorie de 32 de GB si poate ajunge pana la 1.079 dolari pentru cel cu o memorie de 128 de GB, in timp ce stylus va putea fi achizitionat pentru 99 de dolari, iar tastatura pentru 169 de dolari.

Vor fi oferite trei versiuni de culori: argintiu, auriu si gri sideral.  

"Primele reactii la iPad Pro din partea dezvoltatorilor de aplicatii si a clientilor nostri au fost incredibile si suntem incantati ca noua tableta sa ajunga in mainile clientii nostri din intreaga lume in cursul acestei saptamani", a declarat vice-presedintele Apple, Philip Schiller.  

Cu toate acestea, noua tableta de la Apple, firma care a inventat practic acest segment de piata odata cu lansarea iPad in 2010, vine intr-un moment in care tendinta de scadere a vanzarilor de tablete a continuat si in trimestrul al treilea.

Potrivit IDC, 48,7 milioane de tablete au fost livrate la nivel mondial in T3, cu 12,6% mai putin decat in perioada similara a anului trecut.

De asemenea, IDC estimeaza ca la finele lui 2014 numarul tabletelor instalate la nivel mondial era de 581,9 milioane, iar pe pietele mature din America de Nord, Europa Occidentala si Asia Pacific exista peste 100 de milioane de tablete active in fiecare regiune, ceea ce inseamna ca oportunitatile de crestere sunt din ce in ce mai limitate.