Compania americana a colaborat cu patru producatori de telefoane, inclusiv ZTE si LG Electronics, precum si cu cinci operatori mari, printre care Telefonica, Deutsche Telekom si America Movil, pentru a lansa pana in prezent cinci smartphone-uri cu sistem de operare Firefox in Europa si America Latina. 

Preturile acestora sunt insa de peste 60 de dolari, prea scumpe pentru majoritatea consumatorilor din India si tarile Asiei de Sud-Est, a spus Gong, intr-un interviu acordat Wall Street Journal la Mobile Asia Expo. 

"Un dolar inseamna mult pentru consumatorii din tarile cu economii emergente. Este greu sa vinzi smartphone-uri mai scumpe de 50 de dolari pe acele piete", a spus el. 

Pentru a avea acces la urmatorul miliard de persoane care isi cumpara primul smartphone, Mozilla colaboreaza cu producatorul chinez Spreadtrum Communications pentru productia de chipuri care sa permita preturi de la 25 de dolari. 

"La un pret de 25 de dolari, nu este nicio diferenta de cost fata de un telefon simplu. Acest pret atractiv va motiva persoanele care au telefoane simple sa treaca la smartphone-uri", a aratat Gong. 

Mozilla se asteapta ca livrarile de smartphone-uri sa depaseasca 10 milioane de unitati in urmatoarele 12 luni, sustinute de dispozitivele cu preturi mai mici si de extinderea retelei de parteneri pentru a include retaileri de electronice si producatori locali de telefoane, precum Micromax Informatics, din India. 

Compania va avea de infruntat concurenta dura din partea smartphone-urilor ieftine cu sistem de operare Android, al Google, prezente deja in China si pe alte piete emergente. De asemenea, ecosistemul de aplicatii pentru Firefox nu este la fel de dezvoltat precum cele pentru Android si iOS, avertizeaza analistii. 

Firefox va fi instalat pe 1% din smartphone-urile livrate in acest an si va ajunge la 3% pana in 2018, estimeaza analistul Neil Mawston, de la firma Strategy Analytics. In comparatie, Android va avea in acest an o cota de piata de 77%, urmat de iOS al Apple cu 16% si Windows cu 5%.