Microsoft tocmai a lansat unul dintre cele mai importante produse ale sale din ultimii ani, cu care intra in epoca “smart”: Office pentru iPad
De ani de zile, Microsoft se bazeaza pe doua produse care ii aduc bani: Windows si Office. In ultimii trei ani, insa, afacerea Windows a inceput sa stagneze. Office inca mai merge, dar tocmai de aceea reprezentantii companiei au lansat un produs adaptat la o piata invadata de tablete si smartphone-uri, scrie Business Insider.
Ultima data cand Microsoft a raportat cifrele de vanzari pentru Office, acestea au fost impresionante. In ultimul tremiestru din 2013, veniturile diviziei Business au fost de 24,7 miliarde de dolari, iar vanzarile la divizia Windows, de 19,2 mld. dolari.
Dar, potrivit unor analisti din Silicon Valley, acest succes nu va mai dura mult. Office este la fel de condamnat ca si Windows.
“Viitorul Office este intunecat. Singurii care mai folosesc Office sunt cei care au laptopuri, iar laptopurile nu mai au nici ele un viitor stralucit”, spune Keith Rabois, de la Khosla Ventures, fost Chief Operating Officer la compania de plati pe mobil Square.
Rabois spune ca atunci cand lucra la Square, folosea un computer traditional o data pe luna, restul timpului si-l petrecea pe iPad si iPhone. El mai spune ca stie oameni care comduc companii intregi direct de pe tableta sau smartphone, fara sa mai filoseasca cumputerul deloc. Pentru Rabois, PC-urile vor muri curand si vor lua si Office cu ele.
In Silicon Valley, totutsi, se lucreaza putin diferit fata de restul lumii. Doar pentru ca micile companii tehnologice nu mai au nevoie de Office, asta nu inseamna ca marile companii nu folosesc sistemul in continuare. Dar oamenii din Silicon Valley vin cu argumentul ca ceea ce se face aici, astazi, se va face in toata lumea, maine.
In consecinta, Microsoft se pare ca vrea sa tina pasul cu noile tehnologii si lanseaza Office pentru iPad-uri, care, potrivit mashable.com, se afla deja pe primul loc la descarcari in App Store, dupa doar 24 de ore de la lansare.
Cele trei aplicatii premium – care pot fi descarcate gratuit, dar pentru care se plateste o taxa de inregistrare de 99 de dolari pe an, pentru a putea edita documente si pentru a le folosi functiile, ocupa primele trei locuri in topul descarcarilor de aplicatii gratuite in App Store. Microsoft OneNote, care nu necesita taxa de inscriere, ocupa locul patru.
Cele patru aplicatii care transpun Office pentru iPad sunt: Word for iPad, Excel for iPad, PowerPoint for iPad si OneNote for iPad.
Dupa lansarea Office pentru iPad, noul CEO al Microsoft, Satya Nadella, a scris pe Twitter: “Se pare ca este o zi de vineri productiva pentru cei care au iPad.”
Actiunile Microsoft au atins, sapatamana trecuta, cel mai ridicat nivel din ultimii 14 ani, doar dupa vehicularea pe surse a informatiei potrivit careia compania ar urma sa lanseze o versiune Office pentru iPad si sa ofere gratuit unele functii ale serviciului, ceea ce ar putea genera venituri de ordinul miliardelor de dolari.
Actiunile Microsoft au urcat cu pana la 5% in urma informatiilor, la 39,9 dolari pe unitate, adaugand 15 miliarde de dolari la capitalizarea de piata a grupului. Ultima oara cand actiunile Microsoft au atins 40 de dolari pe unitate a fost in iulie 2000.
De altfel, si numirea in functia de director general a lui Satya Nadella pare sa fi fost o alegere buna pentru Microsoft, avand in vedere ca, din 4 februarie, titlurile companiei au crescut cu circa 10%.
Lansarea Office pentru iPad a marcat si prima aparitie publica a lui Nadella, de la numirea sa in functia de CEO, luna trecuta, in locul lui Steve Ballmer. Prezenta sa scoate in evidenta incercarea Microsoft de a se afirma pe piata soft-urilor destinate dispozitivelor mobile.
Microsoft a lansat anul trecut versiuni contra-cost ale Office pentru iPhone si a creat diverse aplicatii pentru iPad. Compania are insa probleme sa echilibreze eforturile de promovare a sistemului de operare Windows pentru dispozitivele mobile cu vanzarea de aplicatii pentru sisteme de operare concurente, care domina piata.
In prima zi a mandatului sau de CEO, Nadella a subliniat concentrarea Microsoft pe dispozitive si servicii cloud, afirmand ca aceste prioritati vor sustine dezvoltarea companiei.
Pe acelasi subiect: