Microsoft pregateste un smartphone sub brand propriu. Telefonul este deja in teste
Microsoft
Microsoft pregateste un smartphone Windows sub propriul brand, incadrat in segmentul premium al pietei. Prototipul este deja functional si in curs de testare, potrivit unor surse din companie citate de wpcentral.com, care intaresc zvonurile vehiculate anterior in presa chineza.
Telefonul Microsoft se diferentiaza de celelalte modele cu sistem de operare Windows prezente pe piata, fiind un produs unic, a afirmat o sursa din companie, care nu a furnizat si informatii despre dotarile smartphone-ului, preturi sau data preconizata pentru lansare.
Persoana citata a precizat insa ca telefonul exista deja ca prototip si este in curs de testare. China Times a scris luni, fara sa precizeze sursele informatiei, ca Microsoft lucreaza la un telefon Windows.
Microsoft a prezentat in primavara tableta Surface, demonstrand ca are resursele necesare pentru a crea un produs hardware propriu complet nou, in spatele usilor inchise. Compania a evitat scurgerea de informatii in presa pana la scurt timp inainte de dezvaluirea tabletei. Surface va fi disponibila dupa lansarea Windows 8, programata pentru 26 octombrie.
Windows Phone 8 a fost adoptat de Nokia, principalul partener hardware al Microsoft, dar si de Samsung si HTC, care au prezentat propriile modele concurente. Telefoanele Windows Phone 8 vor fi disponibile undeva in luna noiembrie, dupa lansarea sistemului de operare.
Compania din Redmond ar putea opta pentru vanzarea produselor hardware proprii prin magazinul Microsoft Store, pentru a nu deranja partenerii hardware, care depind in mare masura de vanzarile prin operatorii telecom, la preturi subventionate odata cu semnarea unui abonament pe o perioada mai indelungata, de obicei pe doi ani.
Pe langa protejarea relatiei cu partenerii, Microsoft ar putea astfel sa evite "denaturarea" experientei de utilizare Windows prin personalizari sau modificari adaugate de companiile producatoare sau de operatorii telecom.
Totodata, pregatirea propriului smartphone ar putea reprezenta un "plan B" al Microsoft pentru promovarea Windows Phone 8, in cazul in care modelele Nokia nu ar prinde la public.
O alta posibilitate vehiculata in presa de specialitate ar fi o presupusa stare de nemultumire in conducerea Microsoft privind strategia de marketing a Nokia, care s-ar concentra prea mult pe brandul Lumia si prea putin pe Windows. Aceasta varianta pare a fi intarita de participarea Microsoft la evenimentul recent organizat la New York de grupul taiwanez HTC, care a prezentat propriile modele Windows Phone 8, pozitionate in concurenta cu cele ale Nokia.
Pe acelasi subiect: