In asteptarea celor 100 miliarde de dolari de la Verizon, actionarii Vodafone vor dividende si preluari
Actionarii Vodafone si analistii au deja idei in privinta sumei de 100 miliarde de dolari pe care compania britanica ar putea sa o obtina de la Verizon Communications in schimbul participatiei pe care o detine la Verizon Wireless, cel mai mare operator din SUA, scrie Bloomberg.
Astfel, investitorii vizeaza ca prioritate un dividend consistent, apoi consolidarea afacerilor Vodafone din Europa prin preluarea altor companii, in special operatori de cablu.
Verizon Communications este interesata de preluarea paricipatiei de 45% detinuta de Vodafone la Verizon Wireless, estimand ca 100 de miliarde de dolari ar fi un pret corect, au declarat in luna aprilie surse apropiate discutiilor, care au precizat ca grupul britanic considera ca partenerul american a oferit un pret prea mic.
O astfel de tranzactie ar conferi Vodafone a doua mare rezerva de lichiditati in randul companiilor nefinanciare, dupa cea a Apple, arata datele Bloomberg.
Analistii Sanford C. Bernstein considera ca Vodafone ar putea investi banii astfel obtinuti in extinderea pe noi piete si revigorarea vanzarilor. Actionarii companiei, precum fondul Ignis Asset Management, doresc distribuirea unei parti semnificative din suma catre investitori, pentru a compensa scaderea din ultimii ani a actiunilor.
Daca Vodafone ar distribui actionarilor jumatate din cele 100 miliarde de dolari, compania ar ramane cu o rezerva de 62 miliarde de dolari, inclusiv sumele aflate in prezent in conturi, care ar facilita preluarea unor giganti precum Kabel Deutschland, cel mai mare operator de cablu din Germania, sau grupul american Liberty Global, din care fae parte si UPC, potrivit analistilor KBC Asset Management.
Contactati de Bloomberg, purtatorii de cuvant al Vodafone si Verizon au refuzat sa comenteze cu privire la planurile de viitor ale parteneriatului Verizon Wireless. Capitalizarea de piata a Vodafone a scazut aproape la jumatate, la 97 miliarde lire sterline (147 miliarde de dolari), de la infiintarea Verizon Wireless, in anul 2000. Totodata, compania incearca sa depaseasca perioada de criza din Europa, cea mai mare piata pe care activeaza, unde vanzarile sunt in scadere.