Batalia gigantilor din telecom: 870.000 de numere de telefon portate in ultimii 4 ani. Ce operator a castigat cei mai multi clienti
portarea numarului de telefon
Peste 870.000 de numere de telefon au fost portate din octombrie 2008 pana astazi. Cele mai multe dintre ele au fost cele din domeniul telefoniei mobile, arata datele Autoritatii de Reglementare in Comunicatii (ANCOM), citate de Mediafax.
"La patru ani de la lansarea serviciului de portabilitate de catre ANCOM, putem spune ca cei peste 870.000 de romani care au ales sa isi schimbe furnizorul de telefonie sunt dovada clara a unei piete dinamice si competitive, o piata care ofera libertate de alegere clientilor", a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.
De la lansarea serviciului numarul de portari a crescut constant. Astfel, in ultimele trei luni din 2008 au fost realizate peste 15.600 de portari, in 2009 in jur de 180.000 de portari, in 2010 alte 221.000 de numere noi portate, in crestere cu 23% fata de anul anterior, trend mentinut si in 2011, cand numarul portarilor a continuat sa urce, la peste 260.000.
In primele zece luni ale acestui an s-au realizat aproape 196.000 de portari, estimarea ANCOM fiind ca pana la sfarsitul acestui an se va depasi numarul de portari inregistrate in 2011.
Din numarul total de 873.213 de portari realizate pana la 15 octombrie 2012, peste 586.000 sunt numere de telefonie mobila, reprezentand 67% din total, o proportie care s-a mentinut constanta in acesti patru ani.
Datele statistice arata in continuare ca cei mai interesati de portarea numerelor de telefon sunt utilizatorii cu abonament (74%), fata de cei care porteaza o cartela preplatita.
Comoste a castigat cei mai multi clienti
In segmentul telefoniei mobile, Cosmote a primit peste 195.000 de numere, Vodafone 194.774, Orange aproape 190.000, RCS&RDS in jur de 6.000, iar Telemobil 719. In cei patru ani de la lansarea portabilitatii numerelor, cele mai multe numere portate de telefonie mobila s-au inregistrat in 2011 – aproape 180.000.
In cazul telefoniei fixe, 34 de furnizori impart cele aproximativ 290.000 de numere portate pana in prezent. Dintre acestea, cele mai multe au fost portate catre retelele UPC Romania – peste 76.000, RCS&RDS - 75.000, Orange - 58.000, Vodafone - 52.000 si Romtelecom - 13.000.
Cele mai multe cereri de portare a numarului de fix s-au inregistrat in Bucuresti (mai mult de 84.000 de numere), Capitala fiind urmata de judetul Cluj - 21.000 de numere portate, Timis - 15.000, Prahova - 15.000 si Galati - 13.000, ce insumeaza peste 50% din totalul numerelor de telefonie fixa portate.
"De-a lungul celor patru ani de la introducerea portabilitatii numerelor in Romania, s-au portat in medie 16.000 de persoane in fiecare luna, luna in care s-au inregistrat cele mai multe portari fiind decembrie", se arata in comunicatul ANCOM.
Incepand cu luna septembrie a acestui an, termenul de activare a unui numar portat este de maxim o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii si durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare s-au redus.
Astfel, daca inainte de intrarea in vigoare a noilor prevederi privind portabilitatea, durata medie de intrerupere a serviciilor pentru utilizatorii de telefonie fixa era de 86 minute si pentru utilizatorii de telefonie mobila de 27 minute, in primul semestru al anului 2012, in luna septembrie, aceasta a scazut la 64, respectiv 24 minute, valori mai mici decat cele prevazute in reglementari.
Cele mai frecvente aspecte pe care utilizatorii le-au semnalat Autoritatii de-a lungul acestor ani prin cele 685 de sesizari cu privire la portabilitate au vizat neinformarea completa si corecta de catre furnizori cu privire la procedura de portare, precum si intarzieri in realizarea portarii fata de data convenita pentru finalizarea acesteia.
Printre cele mai des intalnite motive de respingere a unei cereri de portare de catre furnizorii donori, motive care au si generat intarzieri in procesul de portare, s-au numarat necorespondenta dintre numarul SIM-ului si numarul pentru care se solicita portarea, introducerea gresita a codului de abonat sau a adresei de instalare.
Pe acelasi subiect: