Saptamana viitoare, la expozitia Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, Google si producatorul german de automobile premium Audi, parte a grupului Volkswagen, vor anunta ca dezvolta sisteme de entertainment si informatii destinate autoturismului, bazate pe sistemul de operare Android, au declarat pentru WSJ surse apropiate situatiei.

De asemenea, Google si Audi vor anunta colaborari cu alte companii din industria auto si sectorul IT, printre care si producatorul american de cipuri grafice Nvidia, pentru a impune Android ca solutie software de top in automobilul viitorului, au continuat sursele citate.

Tehnologia pregatita de Google si Audi ar urma sa ofere conducatorului auto si pasagerilor acces la muzica, navigatie, aplicatii si servicii intr-un mod similar cu experienta de utilizare a smartphne-urilor Android, potrivit acelorasi persoane.

Anuntul pregatit pentru CES pare reactia Google la initiativa lansata de Apple in luna iunie a anului trecut, cand compania americana a anuntat ca iPhone-ul si alte dispozitive care ruleaza sistemul de operare iOS va putea fi integrat cu panourile de control ale automobilelor. Pana acum, Apple a atras de partea sa producatorii germani de automobile de lux BMW si Mercedes Benz, dar si General Motors (SUA) si Honda (Japonia).

Razboiul deschis dintre Apple si Google in zona tehnologiilor digitale, de la smartphone-uri si tablete la browsere web si solutii software, ar putea patrunde astfel pe piata auto. Cu vanzari de 80 de milioane de autoturisme si camionete usoare in fiecare an, piata auto reprezinta o oportunitate uriasa pentru cele doua companii, aflate permanent in cautare de variante de extindere.

"Automobilul devine dispozitivul mobil suprem. Apple si Google au vazut asta si incearca sa-si gaseasca aliati pentru a-si aduce tehnologiile in masina", comenteaza pentru Bloomberg un analist al companiei de cercetare Gartner.

Conferinta anuala CES a devenit in ultimii ani cadrul de prezentare a celor mai importante progrese inregistrate in domeniul electronicelor auto, precum tehnologiile de navigare autonoma a automobilului.

Pe langa parteneriatul cu Google, Audi ar urma sa prezinte la CES tehnologii care permit automobilului sa preia responsabilitatile conducatorului auto pentru perioade scurte de timp, in anumite conditii, potrivit unor surse apropiate situatiei. De asemenea, compania germana ar putea anunta un calendar privind lansarile de noi modele pentru urmatorii 4-5 ani.

La conferinta CES de la inceputul acestui an, Audi a facut o demonstratie cu un automobil care a navigat autonom intr-o parcare si a parcat fara asistenta unui sofer.

Producatorul american Ford va prezenta de asemenea la CES propriul automobil capabil de navigare autonoma, iar grupul german BMW a invitat de asemenea presa la o demonstratie.

Totodata, unii producatori, printre care General Motors si Audi, au anuntat ca intentioneaza sa-si echipeze automobilele cu cipuri celulare 4G, care ar permite masinilor sa se conecteze la internet fara a necesita integrarea cu un smartphone.

GM vrea sa echipeze aproape toate modelele pregatite pentru anul 2015 cu acces continuu la internet mobil broadband, a declarat recent directorul de tehnologie al companiei, Phil Abram.

Una dintre caracteristicile cheie ale produselor digitale destinate automobilului este discretia. Noile tehnologii nu trebuie sa distraga atentia conducatorului auto sau sa incurajeze luatul mainilor de pe volan. Apple pare sa aiba un avantaj in aceasta privinta, dupa ce a investit semnificativ in sistemul de control prin comenzi vocale Siri, care ii poate citi soferului un mesaj text sau un email si poate scrie raspunsul dupa dictare.

Honda va lansa in scurt timp modele care vor permite conducatorului auto sa activeze Siri prin apasarea unui buton amplasat pe volan si sa comunice cu aplicatia Apple prin sistemul audio al automobilului.

Apple vrea sa transforme iPhone-ul intr-un centru de control pentru functiile digitale ale automobilului si spera ca sistemul va fi prezent anul viitor pe cel putin 10 marci de autoturisme.

Surse apropiate situatiei sustin ca Google si partenerii sai prefera alta abordare, optand sa ruleze sistemul de operare Android si aplicatiile necesare pe computere instalate la bord, fara a necesita integrarea cu alte dispozitive electronice.

Atentia tot mai mare acordata sistemelor si serviciilor digitale din automobil subliniaza si provocarile cu care se confrunta producatorii auto. Daca in mod traditional achizitia unui automobil depinde de factori precum consumul de carburant sau puterea motorului, consumatorii care au crescut cu internet si smartphone-uri au pretentia sa ramana conectati si la drum.

Ford atribuie o parte din succesul avut in ultimii ani pe piata SUA sistemului de control prin voce Sync oferit incepand din 2007, dezvoltat impreuna cu Microsoft, chiar daca noua tehnologie a avut diverse probleme de-a lungul timpului.

Automobilul inteligent pare o etapa fireasca in progresul tehnologic, astfel ca cei mai mari producatori de microcipuri din lume, Intel si Qualcomm, dau tot mai multa atentie acestui segment.

Nvidia, companie cunoscuta in principal pentru cipurile grafice pe care le dezvolta, a actionat mai devreme si sustine ca in prezent exista in circulatie 4,5 milioane de automobile echipate cu procesoarele sale. Compania estimeaza ca numarul acestora va urca la 25 de milioane in urmatorii 4-5 ani.