ANCOM: Contractele la distanta, reclamate tot mai des de utilizatorii de comunicatii
Autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM) a primit anul trecut 1.155 de plangeri de la utilizatorii de comunicatii, din care aproape jumatate au sesizat aspecte privind derularea contractelor incheiate in scris sau la distanta cu operatorii de telecomunicatii, a anuntat institutia.
Dintre toate categoriile de servicii de comunicatii (telefonie fixa, mobila, internet si retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plangeri primite de autoritate in anul 2013 se refera la serviciile de telefonie mobila (37% din totalul reclamatiilor).
Si in 2013 principala nemultumire a utilizatorilor de comunicatii din Romania a fost relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii (48% din totalul reclamatiilor primite de ANCOM au reprezentat sesizari privind derularea relatiei contractuale)", se arata in comunicatul ANCOM.
Aspectele reclamate de clienti au vizat derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte.
"Modalitatea de incheiere a contractelor la distanta (prin telefon, e-mail, fax, aplicatie online etc.) este o problema reclamata tot mai des la ANCOM, sesizarile primite de autoritate in anul 2013 cu privire la acest subiect fiind de trei ori mai numeroase decat cele primite in anul 2012", potrivit comunicatului.
"De exemplu, mai multe reclamatii ale utilizatorilor au mentionat refuzul unui furnizor de a rezilia fara penalitati de reziliere anticipata contractul de date mobile pentru care si-au exprimat acordul telefonic, in cadrul unei campanii promotionale a furnizorului prin care acesta oferea gratuit un stick de internet mobil. Dat fiind ca nici in cadrul convorbirii telefonice si nici ulterior, in scris, furnizorul nu le-a comunicat utilizatorilor faptul ca pot denunta unilateral contractul in termen de 14 zile lucratoare, ANCOM a solutionat favorabil cererea reclamantilor si a dispus amendarea furnizorului", se mai spune in comunicat.
In alte spete, mai multi utilizatori au reclamat netransmiterea in scris de catre furnizorul de servicii de telefonie si internet a detaliilor ofertei contractuale de fidelizare agreate telefonic, iar autoritatea a obligat in acest caz operatorul sa ii informeze in scris si sa le ofere posibilitatea de a denunta unilateral contractul fara penalitati.
Alti utilizatori s-au plans de faptul ca, in cadrul convorbirii telefonice prin care au incheiat un contract nou de telefonie sau au modificat un contract existent, operatorul nu le-a comunicat anumite informatii obligatorii, cum ar fi, de exemplu, cele despre dreptul de denuntare unilaterala a contractului in termen de 14 zile sau informatii despre data la care se considera incheiat contractul.
In aceste situatii, ANCOM a dispus transmiterea in scris a informatiilor catre reclamanti, precum si acordarea dreptului acestora de a rezilia contractul incheiat telefonic.
Alte probleme semnalate de utilizatori in anul 2013 se refera la neintelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor - 14%, probleme legate de portarea numerelor - 8%, probleme tehnice aparute la furnizarea serviciilor - 7%, precum si cazuri in care calitatea serviciilor era sub asteptarile abonatilor - 7%.
In ceea ce priveste categoriile de servicii de comunicatii electronice reclamate, cele mai numeroase plangeri primite de autoritate in anul 2013 se refera la serviciile de telefonie mobila (37% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix - 15% si internet mobil - 13%.
Datele ANCOM centralizate pentru anul 2013 mai arata ca cele mai multe reclamatii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicatii furnizate de Orange Romania - 17%, Romtelecom - 16%, RCS&RDS - 14%, Vodafone Romania - 12% si Cosmote Romania - 12%.
"ANCOM poate interveni in situatiile in care furnizorii (de servicii de telefonie, internet, televiziune) incalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informatii in contract sau nu respecta legislatia specifica din domeniul comunicatiilor. Mai multe detalii despre contractele incheiate la distanta sunt disponibile la sectiunea dedicata utilizatorilor din pagina de internet ANCOM: www.ancom.org.ro/Utilizatori/InfoCentru/ Contractul pe intelesul tau. Utilizatorii au la dispozitie mai multe mijloace pentru a reclama problemele legate de furnizarea serviciilor de comunicatii electronice, detaliate pe pagina de internet ANCOM", se mai spune in comunicat.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS