Portalul 11 Main, dezvoltat de subsidiarele din SUA ale Alibaba, Vendio si Auctiva, gazduieste peste 1.000 de comercianti online, din categorii diverse, precum imbracaminte, accesorii si bijuterii, decoratiuni, obiecte de arta si produse artizanale.

Alibaba se pregateste pentru listarea la bursa din New York. Oferta publica initiala prin care compania va intra pe piata de capital americana ar putea fi cea mai mare din istoria SUA. 

Pe langa lansarea 11 Main, Alibaba a intensificat in ultimul an investitiile in SUA in companii de e-commerce, dar si in alte domenii precum servicii de mesagerie pentru dispozitive mobile. 

Construirea unui site de la zero nu va fi usoara, noteaza Wall Street Journal, intrucat consumatorii au deja de ales dintr-o oferta variata, care pe langa Amazon si eBay include startup-uri, precum Gilt Groupe si Etsy, dar si siteuri de comert online ale marilor retaileri, intre care Wal-Mart. 

11 Main vrea sa atraga comercianti prin reducerea costurilor acestora. Comisionul perceput, de 3,5%, este la jumatate sau chiar o treime fata de cele ale marilor site-uri de shopping din SUA. 

Totodat, portalul Alibaba verifica si comerciantii pentru a se asigura ca cei care vand pe site indeplinesc anumite standarde in privinta calitatii, serviciilor pentru clienti si chiar a calitatii pozelor produselor.

Alibaba, care domina piata comertului online in China, depaseste companiile similare din SUA in privinta valorii tranzactiilor pe care le intermediaza. In 2013, valoarea totala a tranzactiilor derulate in China prin intermediul site-urilor companiei a ajuns la 248 miliarde de dolari, potrivit documentelor pentru oferta publica initiala, publicate in luna mai. Suma este de trei ori mai mare fata de eBay si dubla comparativ cu Amazon.