IBM isi va folosi puterea de a vinde iPhone-uri si iPad-uri retelei sale de clienti corporatii. Si va dezvolta servicii cloud optimizate pentru iOS.

Apple va oferi suport hardware pentru device-uri, printr-un program special, AppleCare, creat pentru marile companii care cumpara gadgeturi Apple. Acesta include beneficii precum asistenta 24/7.

Intelegerea subliniaza dorinta tot mai mare a celor de la Apple de a avea o prezenta tot mai pronuntata cu iPhone si iPad in lumea business. 

La randul ei, IBM spera ca popularitatea Apple o va ajuta sa puna capat celor opt trimestre consecutive de declin al veniturilor, in timp ce marjeaza tot mai mult pe device-urile mobile folosite de angajatii companiilor. 

Seful Apple, Tim Cook, si CEO-ul IBM, Virginia Rometty nu au dat nicio informatie financiara despre acest acord.  

Cook a spus ca dispozitivele care folosesc iOS sunt prezente in 98% din cele mai mari 500 de companii americane si in 92% din cele mai mari 500 de companii din lume. 

"Pentru prima data, punem analizele big data ale IBM la degetul mic al utilizatorilor de iOS, lucru care inseamna o mare oportunitate pe piata pentru Apple", a adaugat el.

La cateva ore de la anunt, actiunile Apple au urcat cu 1,6%, in timp ce cele ale IBM au crescut cu 2,1%.

Un parteneriat intre aceste doua companii ar fi fost ceva de neconceput acum 30 de ani, cand Apple ataca IBM, printr-o reclama celebra: "1984".