Cine a dominat investitiile in publicitate online

Sectorul Telecom a dominat ca valoare investitiile in publicitate online in primul semestru, potrivit studiului realizat de PwC Romania si IAB Romania.

Sectoarele Auto si Financiar se afla la distanta considerabila, pe locurile 2 si 3. 

Tipul preferat de publicitate online

Formatele Embed continua sa detina suprematia. Sunt urmate de formatele interuptive si continutul sponsorizat.

"In ciuda contextului dificil de pe piata media din Romania, unde vedem in continuare inchideri de publicatii si restructurari de trusturi de presa, segmentul publicitatii online a inregistrat o crestere comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut si exista toate premisele ca veniturile din publicitatea online in 2012 sa atinga un nou record istoric. Pe de alta parte, este clar ca jucatorii din domeniu trebuie sa gaseasca noi forme de monetizare a continutului online, iar marii publisheri trebuie sa caute sa aduca la un numitor comun costurile publicitatii in formatele traditionale si cele ale publicitatii online", a declarat Ruxandra Bandila, director de Marketing si Dezvoltare, PwC Romania

22 de companii au contribuit la evaluarea pietei de publicitate online din punct de vedere valoric si au raportat pentru ROADS anul acesta. 

Studiul derulat de IAB Romania si PwC structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru, pentru determinarea sezonalitatii.