Chiar daca la prima vedere pare dezavantajos sa-si comanzi produse sau servicii online, pentru ca nu vezi decat niste fotografii, in realitate lucrurile stau altfel. Ce poate fi mai comod decat sa-ti cumperi rochia preferata cu un singur click, stand comod pe canapea.

Pe acest principiu a mers si Ruxandra, care anul trecut si-a deschis un mic atelier de croitorie. Nu a avut buget pentru publicitate sau chirie, asa ca a hotarat sa-si vanda produsele pe un site. Si mai nou isi atrage clientii de pe Facebook.

''Continua afacerea familiei, doar asa am reusit sa urc''
, spune Ruxandra Mirea.

De livrari se ocupa tot ea si are comenzi in toata tara. ''Pun aceasta bluza si bratara, comanda a venit ieri si va sosi maine la clienta'', explica ea.

Intr-un an a reusit sa stranga 6.000 de fani, care pe Facebook inseamna mina de aur. Dintre acestia cateva sute comanda lunar. Nu e de mirare asadar ca numar celor care aleg acest tip de promovare creste constant.

''Avem 18.000 de pagini care promoveaza produse sau servicii si acestea se adreseaza unui public de 5 milioane de utilizatori de Facebook'', spune si Andrei Vartolomei, de la Facebrands.

Nu toate cresc la fel de alert de la an la an insa. In functie de numarul de fani acumulati, pe primul loc in top se afla paginile care promoveaza serviciile de infrumusetare, urmate de magazinele de haine, si de restaurante. Chiar daca la origini totul e gratis, pe piata au aparut consultantii social media, care contra cost iti promit profit. Concret sunt oameni care castiga, dand sfaturi administratorilor de cont. Lectia de aur:  odata ce un fan de-al paginii tale confirma ca te place sau in limbaj pe facebook: iti da like, toti prietenii lui vad asta.

Daca vreti ca cineva sa va construiasca pagina de la inceput si sa va si ajute sa cresteti, platiti si 15.000 de euro. Dar mentenanta lunara, insa, nu costa mai mult de 500 de euro.