Romanii, pe primul loc in Europa la consumul TV - studiu
Romania detine primul loc intre tarile din Europa, in privinta consumului de programe de televiziune. Romanii se uita la televizor, in medie, timp de 5 ore si 30 de minute pe zi, conform unui studiu al institutului francez Médiamétrie, citat de AFP.
Studiului "Une année de télévision dans le monde" arata ca durata zilnica de consum de programe TV a inregistrat un nou record la nivel international. Telespectatorii se uita la televizor, in medie, 3 ore si 17 minute pe zi, cu un minut in plus fata de 2011, transmite Mediafax.
Europa a inregistrat cea mai mare crestere, la nivel mondial, in privinta consumului de televiziune (plus 7 minute), oamenii uitandu-se la televizor 3 ore si 55 de minute pe zi.
Cresterile cele mai mari in privinta consumului de televiziune au fost inregistrate in tarile cele mai afectate de criza economica.
Romania detine recordul in Europa: 5 ore si 30 de minute pe persoana/ zi. Este urmata de Grecia (4 ore si 33 de minute), tara in care consumul de programe TV a crescut cu 5 minute fata de 2011, si Spania (4 ore si 6 minute; o crestere a consumului TV cu 7 minute fata de 2011).
In Statele Unite ale Americii consumult tv s-a mentinut stabil (aproape 5 ore pe persoana/ zi).
Evenimentele sportive de la nivel international din 2012 au contribuit la cresterea consumului TV
Ceremoniile de deschidere si de inchidere ale Jocurilor Olimpice de la Londra au batut recordurile de audienta in Europa, in timp ce in Statele Unite 42,5 milioane de telespectatori au urmarit deschiderea acestui eveniment la televiziunea NBC.
Totodata, din cei circa 315 milioane de americani, 112 milioane au urmarit gala Super Bowl - finala Ligii profesioniste de fotbal american.
In China, 192 de milioane de persoane s-au uitat la televiziunea CCTV1, in timpul transmisiunilor de la Festivalul Primaverii, unul dintre principalele evenimente din aceasta tara.
2012, anul in care divertismentul s-a intors in forta la televiziune
41% dintre cele mai perfomante programe din punctul de vedere ale audientelor inregistrate au fost de divertisment, fata de doar 38% - cele de fictiune.
"Interesul telespectatorilor de la nivel international pentru cautarea de talente, in special talente muzicale, nu poate fi contestat", se spune in studiul realizat de Médiamétrie.
Situat in topul 10 al celor mai urmarite programe TV din 16 tari in anul 2012 (fata de doar 3 tari in 2011), show-ul "The Voice" a entuziasmat publicul, fiind urmarit de telespectatorii din toata lumea, din Statele Unite pana in Vietnam.
Si serialele exotice (telenovelele) au continuat sa aiba succes la telespectatorii europeni. Astfel, serialul turcesc "Fatmagül" a inregistrat o crestere a audientei cu 60% in Bulgaria, in timp ce "Suleyman Magnificul" a devenit unul dintre cele mai de succes seriale in Bulgaria, Croatia, Egipt, Rusia, Slovacia si Ucraina.