Publicitatea online o va depăși, pentru prima dată, pe cea tradițională în 2019. Tendinţa se va accelera în următorii ani
Internet, laptop
Pentru prima dată în istorie, bugetul alocat pentru publicitatea online în SUA în acest an îl va depăşi pe cel consacrat pentru media tradiţionale, iar tendinţa se va accelera în următorii ani, arată un studiu publicat miercuri de firma de cercetare de piaţă eMarketer.
Potrivit acestui studiu, cheltuielile cu publicitatea online în SUA vor creşte cu 19% în acest an, până la 129 miliarde de dolari, în timp ce cheltuielile cu publicitatea pentru suporturile tradiţionale vor scădea cu 4%, până la 109 miliarde dolari, potrivit Agerpres.
În plus, eMarketer prognozează o creştere de 58% a cheltuielilor cu publicitatea digitală între 2018 şi 2021, faţă de o scădere de 4% pentru suporturile tradiţionale (afişaj, presă, televiziune, radio).
"Tranziţia treptată a atenţiei consumatorilor spre platformele digitale a ajuns la un punct de inflexiune pentru advertiseri, forţându-i să se îndrepte spre digital", a declarat directorul de prognoze de la eMarketer, Monica Peart.
Potrivit eMarketer, în 2021 cheltuielile cu publicitatea online vor reprezenta două treimi (62%) din bugetele publicitare.
O altă tendinţă este creşterea ponderii Amazon în sectorul publicităţii. Astfel, în 2019, Amazon ar urma să revendice 8,8% din cheltuielile cu publicitatea pe suport digital în SUA, faţă de doar 1,5% în 2016. Progresia Amazon se va face, la fel ca şi în anii precedenţi, în detrimentul Google, care ar pierde un punct din cota de piaţă până la 37,2%, a Microsoft şi a Verizon (care controlează în special Yahoo).
Raportul eMarketer susţine că "duopolul" Google-Facebook va înregistra în acest an primul declin al cotei pe piaţa de advertising, până la 59,3% de la 60% anul trecut. Această scădere se va datora în special Google, care va avea o cotă de piaţă de 37,2%, în timp ce cota de piaţă a Facebook va înregistra o uşoară creştere, de la 22,1% până la 21,8%.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS